Proč už nebyla firmě CET 21 dávno odebrána vysílací licence?
Proc ma proboha jeste CET 21 licenci?
Tak se v dusledku sporu mezi CNTS a CET 21 objevily na Internetu fotokopie velice
zajimavych dokumentu. Napr. o podilovem usporadani v puvodni CET 21, kde se
o jakemsi Zeleznem dokumenty zminuji jen jako o mluvcim bez podilu.
Vice mne vsak
zaujala licence, resp. podminky, na nez bylo udeleni smlouvy vazano. Kdyz
si tyto podminky jeden precte, nechape, proc Rada pro rozhlasove a tv
vysilani jiz davno CET 21 licenci neodebrala.
Posudte sami. Uvadim namatkove par bodu, k nimz se CET 21 pro udeleni
licence zavazala:
ze ve svem vysilani bude uvadet pouze objektivni, vyvazene a overene
informace a neda ... pricinu k roznecovani sovinismu, netolerance a rasove
nesnasenlivosti (bod 2 Prilohy k licenci 001/1993)
ze jeho porady nebudou v rozporu s pravidly slusneho chovani a zvlaste
nebudou obsahovat pornografii (bod 4)
ze vysilani bude respektovat lidskou dustojnost a zakladni pravo tretich
osob (bod 5)
ze dodrzi programovou skladbu a rozsah vysilani obsazene v zadosti o
licenci (bod 8)
ze od druheho roku vysilani minimalne 27 % vysilaciho casu bude venovano
poradum vyrobenym producenty nezavislymi na drziteli licence a jim
kontrolovanych subjektech (bod 12)
ze nejmene 50 % vysilaciho casu vyhradi evropskym dilum, s vyjimkou casu
urceneho zpravodajstvi, sportovnim udalostem, soutezim a teletextovym
sluzbam (bod 13)
ze jeho vysilani nebude obsahovat reklamy na tabakove vyrobky a
alkoholicke napoje a porady sponzorovane vyrobci tabakovych vyrobku a
alkoholickych napoju (bod 24)
Samozrejme je toho vice, ale uz tento maly nastin by podle mne mel stacit
Rade pro rozhlasove a tv vysilani, aby IHNED a bez pardonu licenci
spolecnosti CET 21 odebrala. Vsichni asi vime, co zpusobila TV Nova
reportazi o Romech prchajicich do Velke Britanie, porad Pericko casto
obsahuje jasnou pornografii, kolikrat se stalo, ze TV Nova nerespektovala
pri svem televiznim zpravodajstvi pravo presumpce neviny. O nezavislych
producentech si muzeme nechat zdat stejne tak, jako o 50 % procentech
evropskych del. A v reklame se bezne nachazeji reklamy na ruzne druhy
vodky.
Jan Lipšanský