Dopis panu Halvovi do BL: Učení nenávisti aneb holubi v prdeli
Drahý pane Halvo, počnu těmi holuby, jde o anekdotu.
V Benátkách odháni Benátčan holuby se slovy "Jděte do pr...!" Kolemjdoucí
jeptiška praví - "Ne tak ošklivě milý synu." a počne odhánět holuby se slovy
"Kšá, milí holoubci, kšá". Náhle holubi vzlétli (Bůh ví proč) a odlétli. Jeptiška
praví - "Vidíš milý synu, už jsou v prdeli." Ať drsně či něžně odháníte holuby,
stejně na Vás kálejí a odlétnou - Bůh ví kdy. A jeptiška z anekdoty se
sprostým slovům nevyhýbá - jen ráda poučuje druhé,- drobet pokrytec jedna...
Benátčan v anekdotě a Jan Čulík v realitě nemají kálení holubů rádi. A snaží
se jim zabránit v kálení. A nyní od anekdoty k realitě.
Vnímaje bláboly některých českých novinářů usilujících přesvědčit čtenáře,
jaký je to zlosyn ten Jan Kavan, jsem si vzpomněl na obdobné bláboly o
zlosynech-chartistech. Hodně kálení, žádná objektivně podaná fakta, a už
vůbec ne hlas druhé strany. Slyším-li či čtu o ideologii nenávisti (prý ji hlásá
V. Klaus) či nenávistné novinařině (J.Čulík), nemohu nevzpomenout na
jistého člověka, který tvrdil, že marxismus je učení nenávisti.
Dotyčný sice
nerozeznal marxismus K. Marxe od leninismu, ale to mu nevadilo. Důležité pro
něj bylo, že věci tohoto světa by mohly býti uspořádány dle jeho představ
posvěcených hlubokou zbožností a narušení těchto představ realitou
vezdejšího světa mohl způsobit leda ďábel.(Od těch dob vím, že v řeči jistého
malého okruhu českých obyvatel je učení, ideologie či dílo nenávisti
označením pro dílo ďáblovo.)
Pan Čulík hájí a prosazuje v BL demokracii,
a demokracie zaručuje svobodu vyznání, nikoli povinnost. Budete mít pane
Halvo něžnost v duši v množství, které bude dané mírou akceptace jinosti
pana Čulíka a BL, nikoli hledáním nenávisti tam, kde není. Ale to dá fušku.
25.8.1998
Jan Mezdříč