Jsem s cestovní kanceláří Fischer zcela spokojen
Ja osobne jsem pouzil sluzeb CK Fischer dvakrat. Poprve jsme si leteli (4
lide - muj kolega, jeho zena, moje draha a ja) do Dominikanske republiky.
Vsechno probehlo tak jak melo (let, transfer z letiste atd.) az na drobny
zadrhel, kdyz jsme v hotelu dostali jine pokoje nez koupene (vyhled na
more). Pritomna zastupkyne CK Fischer vse vyresila velice rychle (ukazala
odpovednemu pracovniku hotelu neco v nejakych papirech) a prestehovali nas
do jineho pokoje. Zbytek pobytu a cesta zpet byla bez jakychkoli problemu,
hotel (jidlo, sluzby, pokoj) odpovidal udajum v katalogu. Proste nic se
nedalo vytknout.
Podruhe jsme si kolegou koupili zajezd na Kubu (Varadero). Ani v tomto
pripade se nedalo CK Fischer nic vytknout. Dokonce i v prapodivnych
kubanskych pomerech dokazali zorganizovat takovy detail, ze na letisti
cekala pani s transparentem, na kterem byla napsana nase jmena a dovedla nas
k predplacenemu taxi, ktere nas odvezlo z Havany do Varadera. Hotel byl
opet bez pripominek (ackoli jsme tam moc casu netravili a radeji jsme
jezdili po Kube).
Celkove musim rict, ze vetsinu namitek vuci CK Fischer nechapu. Proc se
lide pohorsuji nad tim, ze kdyz si koupi letenku jako "Last minute", leti
za par hodin. Vzdyt ze samotneho nazvu letenky to celkem jasne plyne...
Jinak obecne par rad pro lidi, kteri jezdi (letaji) na dovolenou.
1. CK Fischer je pomerne lacina cestovni kancelar a je nutne ji tak brat.
Nelze cekat zazraky v podobe sampanskeho na uvitanou...
2. Pokud chcete mit na ceste letadlem pohodli, nepouzivejte charterove lety
nebo economy class. Kupte si letenku bussiness class a budete mit misto na
nohy, staly prisun jidla a piti a dalsi souvisejici sluzby (vcetne
bezproblemoveho prebookovani letu v pripade zpozdeni nebo prosvihnuti
letu). Uvedomte si, ze napriklad pro zakazniky British Airways, kteri si
koupi letenky bussiness class jsou na vetsine letist specialni prostory s
koupelnou, pitim a jidlem zdarma atd.
Mimochodem, letadla CK Fischer na tom nejsou v economy class s mistem na
nohy zdaleka nejhur. Zkuste Air France a uvidite, co je to malo mista na
nohy ( a nejen to, zazil jsem a AF situaci, kdy jsem mel na
transatlantickem letu v noci zizen a kdyz na moje zvoneni nikdo nereagoval,
zvedl jsem se, zasel do kuchynky, probudil letusku a ta mi sdelila, ze na
pulte je plastova lahev s vodou, ze ktere se mohu obslouzit !!!!)
3. Je nutne si uvedomit, ze mimo Evropu nebo USA je pocet hvezdicek hotelu
ponekud zavadejici. 4 hvezdickovy hotel v UK je neco zcela jineho nez 4
hvezdickovy hotel na Kube nebo v Tunisu. Pokud chcete mit jistotu, ze hotel
bude splnovat narocne standardy, rezervujte si Four Seasons nebo neco
podobneho. Cena je ovsem ponekud jina, nez nabizi Fischer.
4. Neexistuje nic podobneho jako je obed zdarma. Kazdy dostane to, co si
zaplati. Kdysi natocil Benny Hill pomerne peknou scenku na tema cestovani.
Je to ta o zakaznikovy, ktery si zakoupi za 99 liber vyhodny zajezd a leti
v letadle s lidmi, kteri si koupili zajezd za 100 liber. Doporucuji
shlednout a podrobne prostudovat...
Poznámka JČ: Doporučení, ať si lidi, kteří chtějí kvalitu, raději koupí v letadle business class, se mi zdá poněkud pokrytecké - ceny business class jsou připůzobeny cenové úrovni, jakou si mohou dovolit velké západní podniky, a obávám se, že většina lidí v ČR by si je těžko mohla dovolit (to se týká i mnoha turistů na Západě). Je pravda, že letecké společnosti vydělávají své zisky právě na těchto předražených letenkách. Ale cenová struktura mezinárodních letenek ve vztahu ke konkurenci a nákladům na dopravu je nesmírně složitá - poslední dobou kupodivu silně vydělávají právě aerolinie, které prodávají nejlevnější letenky (viz nedávné podstatné zvýšení zisků "plebejské" britské letecké společnosti Ryanair). Přesto jsou jejich služby zdvořilé a relativně spolehlivé (někdy dochází ke zpoždění).- Přebookování letenky v případě zmeškání letu, protože předchozí přípoj přiletěl pozdě, je zcela automatickou službou i v třídě Economy Class, stejně i umístění zdarma přes noc do hotelu, pokud jste zmeškali už poslední let - pod podmínkou, že jsou oba navazující lety u téže společnosti a v téže jediné letence. Jde o to, jak se cestovní kancelář zachová, dojde-li ke krizi - to je určujícím momentem. - Omezený prostor k pohybu zejména při dálkových letech vyvolává vážné ohrožení zdraví a je možná v důsledku trombózy v končetinách (vytvoří se z nedostatku pohybu krevní chuchvalec, který se dostane do mozku nebo do plic) náhlá smrt, viz tento příspěvek. V těchto dnech zrovna v Británii po příletu přes oceán zemřela zase jedna žena.