Rasismus pana Pospíšila
Autorka, která pracuje ve státní službě, a proto píše anonymně, si přeje užívat jméno Alena.
Pokusím se reagovat na dva příspěvky k tématu rasismus z 6.6.2000.
Pan Teplý nepřesně (nepochybně omylem) citoval zde část mého předchozího příspěvku. Navíc vytržením ze souvislostí vše získalo poněkud jiný smysl.
Zabývala jsem se problémem neplatičství, asociálního “sousedského” chování (hluk, nepořádek) a umisťováním dětí z problémových rodin do zvláštních škol bez legitimního důvodu, kterým je nevzdělatelnost.
Nikde jsem ale netvrdila, že se to týká pouze Romů, protože si to nemyslím! Vaše “když těch, kteří se z vlastního popudu snaží se plně adaptovat na společnost, ve které žijí, je bohužel příliš málo” platí i na bílé asociály. Já si na rozdíl od Vás nemyslím, že jde u všech o nechuť se adaptovat, ale často o neschopnost, danou nízkou úrovní vzdělání (v nejširším slova smyslu), mnohdy nevalnou inteligencí, atd.
Pane Pospíšile, vyzýváte mě zde, abych adoptovala romské děti. Ale já jsem problém “vzdělání a výchovy dětí z problémových rodin” naprosto neomezila na děti romské! Proč mě nenabádáte, abych adoptovala bílé dítě, jehož rodiče jsou např. otec primitivní “nemakačenko” a matka hloupá špindíra? Proč z problémů sociálních vždy uděláte problém čistě romský?
Nikde jsem také nenapsala (ani nenaznačovala), že tento problém by se měl řešit odebráním těchto dětí rodičům (pokud k tomu nejsou skutečné důvody, ale to není předmětem naší diskuse) a následnou adopcí.
Navíc o odstavec dříve se (právem) pohoršujete nad odkládáním dětí do dětských domovů a zde vlastně navrhujete odebrat děti těm, kteří je v dětském domově neodložili!!??
Píšete: “Vysvětlete nám, zaslepeným, neznalým, patologické články píšícím, jakou skrytou zákulisní formou nutí český rasismus romské matky zbavovat se vlastních dětí v takovéto míře.” Žádným rasismem bych to nevysvětlovala. Jste si jist, že polemizujete s mým příspěvkem? Nikde jsem v něm žádné konkrétní počínání žádného Roma rasismem neodůvodňovala, natož abych to nějak zobecňovala.
Píšete: “Tam kde končí ušlechtilost prakticky realizovaná a začíná ušlechtilost verbální, mění se tato na cosi ne již tak hodnotného”. To je jistě pravda, ale jediné z mých názorů, co se snad dá označit jako “verbální ušlechtilost”, je “Já skutečně dělím lidi na slušné a ty ostatní a rasa nebo etnická příslušnost v tom nehraje žádnou roli!”(což bych mohla ještě doplnit, že také národnost, náboženské přesvědčení, sexuální orientace, atd. v tom také nehraje roli.) Ale to není pro mě ušlechtilost, ale samozřejmost, a proto nemívám potíže s praktickou realizací.