Nemám rád poznámky ateistů
Juliana se ve své poslední poznámce
projevila jako náboženský fanatik. Skutečně. Málokdo si totiž uvědomuje,
jak mnoho mají teisté a ateisté společného. Víra v existenci Boha na jedné
a víra v neexistenci Boha na druhé straně bazírují na něčem, co je těžko
vědecky prokazatelné. Současnými vědeckými prostředky se existenci Boha
dokázat nepodařilo. Ale logicky to bohužel neznamená, že Bůh neexistuje.
Před sto lety se např. tehdejšími vědeckými prostředky nepodařilo také
ještě prokázat existenci atomu.
Ostatně, slovo víra je odvozeno od věřit. Teisté věří, že Bůh existuje.
Ateisté věří, že neexistuje. Ani jedna strana však nemůže své tvrzení
spolehlivě prokázat. (Pamatujete si "teologickou disputaci" ve filmu
Kurvahošigutntág, kde Bolek Polívka dokazuje advokátce v podání Ivany
Chýlkové, jak mylná je její představa, že Bůh neexistuje, protože ho nikdo
neviděl? Argumentuje tím, že on její, ehm, přirození, také neviděl, přesto
věří, že existuje.)
Proto tvrdím, že se Juliana projevila jako náboženský fanatik ateistické
vědecké komunity, a využila přitom jedinou berličku své komunity - vědu.
Vědu omylnou, která ještě nedávno tvrdila, že létat se nedá, že vlak nemůže
jezdit příliš velkou rychlostí, protože by se lidé zbláznili, že kameny
nemohou padat z nebe, že nemůže existovat drát mezi Evropou a Amerikou atd.
(viz Ludvík Souček: Obrazový opravník obecně oblíbených omylů.).
Navíc se projevila jako neinformovaný fanatik. Nevšimla si, že v České
televizi se přenášejí bohoslužby různých církví, nejen katolické, že
Křesťanský magazín ze studia Praha vede Michal Otřísal z církve
evangelické, a že v Lidových novinách, v příloze Orientace, vycházejí každý
týden studie, rozhovory, historické přehledy apod. o všech církvích, které
na území České republiky existují.
Jan Lipšanský