V Thajsku mají registrační pokladny i na plovoucí hospodě

14. 7. 2014 / Jan Mrskoš

A to bylo už někdy v začátku 80.let, kdy jsem byl poprvé poslán na jednání do Bangkoku (za trest). A když nastala doba obědu, posadili mně moji místní inženýři do auta a odvezli přes most na nábřeží, kam dorazili mezitím další auta a tak se nás asi 15 usadilo kolem velkého stolu na plovoucí restauraci.

Po mnoha vydatných a různých chodech (pro mně extra laskavě vybraných, ne moc pálivých), dorazila dívka s účtem a byl jsem překvapen, že se místní vrchní inženýr sápe po účtu, já viditelně protestuji. Však jsem byl z domovské firmy patřičně instruován, všechny velkoryse pohostit a pochopitelně zaplatit (a účet pak firemní účtárně pěkně doložit). Ale spletl jsem se. Místní pánové (a jedna dáma) nechtěli zaplatit, jen pěkně zkontrolovat, co všechno nám účtují. Družně se probírali sepnutými odstřižky od registrační pokladny, které byly vždy namarkovány s vydaným chodem a teď sesumírovány na celkovou sumu. A kupodivu našli několik závad, tohle nedorazilo, pěkně vrátit k pokladně a polepšit se.

A když tedy polepšený účet dorazil a znovu překontrolován, byl mně služebním postupem decentně přistrčen, teď máš kolego šanci, teď se ukaž. A tak jsem se nejenom ukázal, ale v duchu zaradoval, že se toto nestalo někde v restauraci v mé rodné vlasti. Takto zdlouhavě překontrolovat účet v hospodě, ať už tištěný pokladnou nebo načmáraný na kousku papíru - a ještě k tomu něco reklamovat - tak asi bych už k odpolednímu jednání nemusel. A druhého dne by se objevila zprávička v místních novinách: pod plovoucí restaurací byl objeven utopený muž, příčina utopení neznáma.

Vytisknout

Obsah vydání | Pondělí 14.7. 2014