Koutek reklamní tuposti 48 - Lucky Bamboo, aneb Reklama dutá jak bambus
7. 12. 2011 / Karel Dolejší
Alternativou k průmyslové medicíně je... Šarlatánství? Určitě zdaleka ne ve všech případech, ale v některých zjevně ano. Pan Václav Burka upozorňuje, že rostlina prodávaná v některých obchodech pod názvem Lucky Bamboo (šťastný bambus) není ve skutečnosti žádný bambus, ale dracéna. "Jde tedy o úplně jinou rostlinu, která bambus připomíná jen vzdáleně. Pokud je takto prodávána jen pro okrasu, nikomu to asi přímo neuškodí. Napsat ale článek o léčebných účincích bambusu a ilustrovat ho fotografiemi rostliny, která s bambusem nemá nic společného, už může být i zdraví škodlivé."
Proč tento koutek?
Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.
VytisknoutObsah vydání | Středa 7.12. 2011
-
7.12. 2011 / V Kremlu mají průšvih s twitterem7.12. 2011 / Merkelová a Sarkozy zachraňují Evropu7.12. 2011 / Cameron hrozí vetem změn ve smlouvě o Evropské unii7.12. 2011 / Íránské jednotky mají bojovou pohotovost17.4. 2012 / Zprávy, které nemají názor2.4. 2012 / Hodně klesající tendence7.12. 2011 / Moskva potlačila povolební protesty7.12. 2011 / Násilí dnešní společnosti6.12. 2011 / Asijské století je tady!6.12. 2011 / Tisíce lidí demonstrovaly v moskevských ulicích6.12. 2011 / Blesk: Dívka krátce po pořízení tohoto snímku... (?)7.11. 2011 / Hospodaření OSBL za říjen 2011