úterý 1. prosince

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv z ČR Odkazy:
  • Přehled nejzajímavějších článků z poslední doby Kdo do prezidentského úřadu:
  • Bitva dvou Václavů (Andrew Stroehlein)Vysoké školství:
  • Znovu o nesnášenlivých českých studentech - neboli o potřebě společenské VĚDY (Steven Saxonberg) 1. prosince 1998, Světový den AIDS:
  • Choroba AIDS se stala běžnou nemocí. Jak se s ní lidé vyrovnávají? Reakce:
  • Jiří Balvín o České televizi K článkům Štěpána Kotrby a Jiřího Kofránka:
  • Nabídka Pavla Mertlíka BYLA podezřelá (Petr Souček) K analýze jaderné energetiky od Jiřího Jírovce:
  • "Bezpečnost jaderné energetiky? Něco zajímavějšího nemáte? (Ivan Vágner) Ekonomika, Praha a Brusel:
  • Jablková aféra z trochu širšího pohledu (Jaroslav Teplý)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Nabídka Pavla Mertlíka BYLA podezřelá

    Petr Souček

    Vážený pane Čulíku,

    nedá mi to, abych nekomentoval některá, podle mého názoru ne zcela přesná vyjádření v příspěvcích p. Štěpána Kotrby a Jiřího Kofránka.

    Pan Kotrba tvrdí, že nemůže jít o nekalou soutěž, protože zde nejsou soutěžitelé. Bohužel nemá pravdu. Nabídek od firem, jako je Direkta Group s.r.o. nám chodí do firmy několik týdně. A jsou to nabídky na naši propagaci v různých tištěných, CD-ROM i on-line publikacích. Pochopitelně žádná z nich nepřišla v obálce s nápisem "pro vládu ČR rozesílá Direkta Group" a s dopisem místopředsedy vlády doporučujícím účast v projektu.

    A vůbec většina jeho příspěvku je spíše politická agitka než nějaké argumenty.

    O něco serióznější je příspěvek Mertlíkova stranického kolegy Jiřího Kofránka. Ovšem, podle jeho příkladu, bych si troufnul i jeho tvrzení zařadit do kategorie Radia Jerevan. Pan Kofránek píše: "Není ale pravda, že Direkta s Mertlíkovou podporou nabízí zakoupení informačního systému". Na stránkách http://www.direkta.cz/imez/distribuce.htm se ale píše, že CD-ROM dostane ten, kdo zaplatí alespoň 6000,- Kč za profesionální modul. (+ některé úřady).

    Dále píše: "Nabízí účast v informačním katalogu, který kombinací CD-ROM a Internetu a umožňuje šířit aktualizované informace o firmách v České republice do zahraničí."

    V té větě chybí nějaké slovo, domnívám se, že "je", tedy že tam mělo být "který je kombinací". Jenomže tento katalog je pouze na CD, o tom, že by byl dostupný přes Internet, není nikde ani zmínka. O tom, jak často bude aktualizován, také ne.

    Dále p. Kofránek píše: "Jeho údajné "doporučení" ... je spíše vyjádřením vládní garance o tom, že sesbírané informace .... se budou skutečně využívat."

    Vláda ale sdělila, že podobnou garanci nikomu nedala!?

    Podle mého názoru jde o mimořádně nevýhodnou nabídku v porovnání s nabídkami jiných firem. Základní zápis, který je zdarma, je prakticky k ničemu a navíc každá jeho změna stojí 1000,- až 1500,-Kč. Další lepší zápis už stojí 6000Kč.

    Informace v nabídce firmy Direkta Group jsou navíc velmi podivuhodné. Např: "Moderní informační systém spočívá v kombinaci vysoce kapacitního média CD-ROM s možností okamžité aktualizace dat pomocí internetu." Jak vyplývá dále, je možné aktualizovat data přes Internet za oněch 1000 až 1500 Kč.

    "Vašemu potenciálnímu zákazníkovi umožní získávat kdekoliv na světě aktualizované informace v reálném čase (např. ceníky, změny adresy či telefonu, nové výrobky atd.)."

    Jenomže nikde se nepíše, jak často bude onen CD-ROM aktualizován. Zatím je uvedeno jediné datum, "Termín distribuce: duben 1999." K čemu tedy aktualizace?

    A tak by se to dalo rozebírat slovo po slovu. Na mě to dělá dojem, že se firma Direkta Group v tomto oboru příliš neorientuje, ostatně vznikla letos v srpnu.

    U každé nabídky si rutinně kontroluji v obchodním rejstříku, co je druhá strana zač. Zajímavé je, že pánové PhDr. Vladimír Kokoška a Jan Polák mají 3 stotisícová eseróčka téměř shodného jména, DIREKTA s.r.o., DIREKTA Praha s.r.o. a DIREKTA GROUP s.r.o., všechny s téměř shodnými předměty podnikání a ve všech jsou jedinými jednateli. Dále jsou oba společníky firmy FLAMIstop, s.r.o., která má v předmětu podnikání mj. také reklamní, obchodní a zprostředkovatelskou činnost. Dr. Vladimír Kokoška je navíc jednatelem reklamní firmy Č.A.S., spol. s r.o., která je v konkursu.

    Já osobně podobné firmy považuji za velmi podezřelé.

    Na celé "kauze" je zajímavé i to, že se k ní vyjadřuje kdekdo, ale nejmíň p. Mertlík sám. Pokud vím, ten nejdříve autorství dopisu popřel, pak řekl, že šlo o odpověď firmě Direkta (což je po jeho přečtení zjevný nesmysl) a dál už nevím. Osobně bych se klonil k názoru, že p. Mertlík naivně vůbec netušil, do čeho jde a teď je tím zaskočen. A jak p. Kofránek připomíná, vztahy v ČSSD jsou takové, že mu někteří ještě rádi namydlí schody, a já bych dodal, že ale jiní ho zase budou hájit, i kdyby stokrát neměli pravdu.

    Samozřejmě vůbec nezavrhuji aktivity podobného druhu, jen si myslím, že měla vláda vypsat výběrové řízení na dodavatele informačního systému a skutečně svojí vahou garantovat jeho využívání.

    Pro porovnání, jak funguje dobrá exportní služba, se můžete podívat na  http://www.asiansources.com/ . Vydávají také paletu časopisů a s nimi dodávají každý měsíc aktualizované CD-ROM s nabídkami výrobců a distributorů. Jak vyplývá ze stránky pro výběr země, jsou v tomto projektu zastoupeny i západoevropské, polské a lotyšské firmy.

    Petr Souček



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|