Škodovka chce pomoci s marketingem automobilce Rolls Royce
Podnik Škoda, jejíž automobily byla donedávna v Británii terčem mnoha krutých vtipů, nabízí firmě Rolls Royce, že jí poradí, jak zlepšit svůj image a zdokonalit své výrobní techniky.
Nabídka pochází od šéfa britské distribuční firmy Škoda Cars, která bude součástí téhož koncernu, pokud se firmě Volkswagen podaří získat automobilku Rolls Royce za nyní nabízených 430 miliónů liber. Volkswagen převzal automobilku Škoda v roce 1991.
Dermot Kelly, ředitel podniku Škoda UK, uvedl: "Měli jsme kdysi pověst jako značka z pekla, ale podařilo se nám to změnit, a můžeme firmu Rolls Royce nyní lecčemus naučit. Rolls Royce trpí slabostí své značky. Je to velmi známé jméno, ale není dobře marketingově využíváno."
Kelly konstatoval, že není důvodu, proč by se nemohlo začít vyrábět pod značkou Rolls Royce i jiné luxusní zboží než automobily, třeba drahá plnicí pera.
Kelly také konstatoval, že by se firma Rolls Royce mohla poučit z revolučních výrobních technik, které zavedla automobilka Škoda ve své hypermoderní továrně v Mladé Boleslavi.
"Před deseti lety označil spotřebitelský časopis What Car vůz Škoda Estelle za nejhorší automobil v Británii," konstatoval Kelly. Letos však Škoda plánuje v Británii prodat 25 000 atomobilů, dvojnásob počtu prodaných vozů v roce 1996. (V porovnání s počtem všech prodávaných nových vozů v Británii je to stále jen velmi malé procento.) V červnu se začne v Británii prodávat nová Škoda Oktávie za 11,500 liber (667 000 Kč) a bude asi o 3500 liber levnější než Ford Mondeo a Vauxhall Astra, vozy, jimž bude konkurovat.
Mezi oblíbené britské vtipy o automobilech Škoda patří například tyto:
"Jak se zdvojnásobí hodnota škodovky? - Hodí se do ní halíř."
"Proč má škodovka vytápěné zadní sklo? Abyste si mohli ohřát ruce, když ji tlačíte."
"Jak se říká škodovce s otevřenou střechou? Kontejner na odpadky."
Jan Čulík