Manipulace dětí pro reklamu: co proti tomu můžeme dělat?
Mily Jane Paule,
Vas clanek v BL ohledne deti v reklame (a pornografii) mi mluvi z duse. Je
spousta temat jako prave tohle, ktera jsou, zda se mi, nepravem prehlizena.
A nakonec jsme zase u etiky, u manipulace detmi (a zenami, to je stara
pisnicka) jako objekty, u ucelovosti, o ktere se zde mluvilo pred casem.
Mam otazku, bylo by jich i vic:
Co s tim muzeme delat ?
Osobne se domnivam, ze by melo byt soucasti vzdelavani zabyvat se
medii,
otazkami reklamy a komunikace, ale formou diskuzi a rozebirani konkretnich
prikladu, samozrejme na zaklade predchoziho studia materialu. Kdyz se
zajimam o marketing, jde mi vzdy i o urcitou "imunizaci" ve vztahu k
reklame
a propagande, o to rozhodovani, zda tohle jeste jde, a toto uz bych nedelal
a proc. Premyslela jsem, proc byl pred listopadem 89 (az na kratke obdobi)
marketing u nas burzoazni pavedou a zda se mi, ze jednim z duvodu bylo
prave
to, ze pokud se jim clovek zabyva, nutne by musel mnohem kriticteji
rozeznavat hranici, za niz zacina propaganda, a to se proste v totalitni
spolecnosti nehodi. Ono se to do jiste miry nehodi ani v demokracii, konec
koncu.
Pred nekolika lety se v Americe resil pripad vrazdy male (asi 5 lete?)
divenky, tehdy uz medialne zname Miss. Take to mi prislo na mysl pri cteni
Vaseho clanku. Tenkrat vse nasvedcovalo tomu, ze byla-li by to jen holcicka
ze sousedstvi, mohla zit.