Ministr zahraničí Jan Kavan argumentoval, že navzdory špatnému hodnocení Bruselu ČR z první vlny uchazečů o členství v EU nevypadla.
Jan Čulík, Jak Češi myslí, Millenium Publishing, Chomutov, 480 stran
V druhé polovině letošního listopadu vyjde k desátému výročí pádu komunismu první výbor z Britských listů, dokumentující vývoj českého myšlení o otázkách veřejného zájmu za poslední tři roky. K desátému výročí pádu komunismu usiluje tato kniha analyzovat české postoje, jak se za poslední desetiletí vyvinuly. Knihu vydává Millenium Publishing, nakladatelství, které dosud vydalo několik svazků Neffova Neviditelného psa.
Druhý výbor je připraven a vyjde, doufáme, nedlouho poté.
Tento první svazek výboru z Britských listů je výběr čtrnácti témat (každé cca 30 stran), jimiž se BL zabývaly v prvním roce své existence. Jim je předsazen aktuální asi padesátistránkový výběr článků z poslední doby . Témata svazku jsou aktuální, dokazují, že se od roku 1996 v ČR zastavila politika. Ukazují také, že Britské listy často otevíraly jako první témata, o nichž se hovoří dodnes, aniž by bylo nablízku řešení.
Každé téma je traktováno v procesu, tj. je zdokumentováno nejdůležitějšími články, podle toho, jak se rozvíjelo.
Aktuální stránky v první části knihy zahrnují článek Jana Čulíka "Sdělovací prostředky v České republice" z května 1999, asi pětadvacetistránkové shrnutí vývoje v České televizi a v Nově za předchozí rok (Kytka, Bobošíková, Železný), dále článek Jana Čulíka o českých postojích k válce o Kosovo na základě reakcí čtenářů z letošního června a pak Stroehleinovy aktuálnější politické analýzy, například argumentaci o tom, že by nějaká politická strana-síla měla využít potenciálu českého venkova, dále Stroehlein o české politice, o Unii svobody, o extremismu v ČR.
Další oddíly
Nepřípustná reklama v českém vysílání BBC. Napsala Juliana:
Vazeny pane Culiku,
domnivala jsem se, ze upozorneni o nepripustne reklame na BBC je v BL
zbytecne dlouho, ale dnes (16. 8.) me tato stanice presvedcila o jeho stale
aktualnosti. V glose o nezamestnanosti (redaktor rekl inflaci) byl Petr
Holub uveden priblizne takto: "Zeptali jsme se na nazor P. H., sefredaktora
Respektu, kteremu o teto problematice vychazi dnes v tomto casopise clanek."
Respekt si nekoupim. Za prve je mi tento zpusob reklamy protivny, za druhe
nerekl Petr Holub nic, co uz bych neslysela alespon padesatkrat.
Neni mi zcela jasne, proc se o nezamestnanosti bavi novinar z BBC s
novinarem z Respektu - proc se BBC radeji nezepta nejakeho sociologa nebo lidi z uradu prace.