čtvrtek 26. srpna

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled událostí Odkazy:
  • Soubor nejzajímavějších článků z poslední doby Likvidace české inteligence:
  • Jak to chodí na mé vysoké škole v Praze (Jan Kyncl) Reakce na článek Václava Pinkavy:
  • Vytěsňování: ve stranách chybí konkurence (Radek Novotný)Podvod ČSA má svá pravidla:
  • S ČSA do světa, ale ne zpět (Chroust) Proti Václavu Bělohradskému:
  • Na obranu "Impulsu 99" (Dana Cihelková) Nic nového pod sluncem:
  • ODS: pomlouvání a špinavosti (Vladimír Měrák) Miloš Zeman a hrozba sebevraždy jeho syna:
  • Jsou čeští novináři vrazi? (Jan Vaněk, JČ) Ekonomika v malém českém prostoru:
  • V Čechách se na kvalitních věcech nedá vydělat (Jindřich Pařík) Reakce na psaní Jana Čulíka:
  • Nevztekám se (Vladimír Wagner) Šumava:
  • Boj s kůrovcem (Michal Mojžíš)
  • Trojmezná (Jiří Soler)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • S ČSA do světa, ale ne zpět

    Podvod ČSA má svá pravidla

    Chroust

    Vazeny pane,

    Clanek pana Petra Janaska me velmi pobavil, uz jenom proto, ze jsem mel podobnou zkusenost, ktera skoncila u soudu v Los Angeles a vysledek nebyl zrovna priznivy pro CSA.

    S CSA do sveta, ale ne zpet (podzim 1997)

    Vzhledem k tomu, ze casto cestuji po celem svete, me cestovni kancelar American West Tours and Travel, agent CSA v Los Angeles, zacala premlouvat abych vyuzil fantasticke nabidky od CSA pro sve caste cesty do Egypta a  presedlal z Delty a Swissair na znovuzrozenou CSA. Po nekolika dnech jsem se nechal presvedcit a vyhodnou letenku obchodni tridou z CSA zhruba za US $ 2,400.- jsem zakoupil. Taky proc ne, prijemna zastavka na nekolik dni v  Praze nikdy neni na skodu.

    Odlet z Los Angeles byl zajisten spolecnosti Continental s prestupem v New Jersey na CSA do Prahy a o den pozdeji do Kahiry. Jiz pri prestupu v NJ jsem nemel dobry pocit, protoze letoun CSA nepatril k nejcistsim a posadka vam davala najevo, ze vy jste tam pro ne a ne oni pro vas.

    Pri otazce, zda mi mohou potvrdit, ze  ma zavazadla cestuji se mnou, se na me dama v cervenem kostymku zamracila, ale pak preci jenom nahledla do pocitace a neochotne mi potvrdila,"ano vase tri zavazadla jsme prevzali od Continentalu a dostanete je v Praze".

    Let v  takzvane obchodni tride nepatril k nejlepsim, vzhledem k tomu, ze nekolik ceskych statnich zamestnancu, kteri cestovali s detmi, davalo vsem najevo, ze kazen nepatri do programu dnesni noci.

    Musim priznat, ze jsem byl pomerne stasten kdyz jsme pristali v Ruzyni a mohl jsem opustit tuto spolecnost, ale to jsem jeste netusil co me ceka dal.

    U zavazadloveho pasu jsem byl mezi poslednimi, kdyz nam asi (4-5 lidem) zastupce CSA oznamil, ze nase zavazadla zustala v Los Angeles a vinu pry ma Continental.

    Nemeskal jsem a zvedl telefon, abych si tuto informaci overil. Asi po deseti minutach jsem zjistil od pani Jonesove, u Continental Airlines v  Los Angeles ze ma zavazadla byla dorucena CSA v NJ na cas, ale CSA pry bylo asi prelozene, protoze nekolik zavazadel cestujicich CSA je stale v NJ.

    Po ziskani techto informaci jsem se obratil na zastupce CSA pana Krale a  pozadal ho o bleskove reseni situace s tim, at da prikaz do NJ, aby moje zavazadla prelozili na Lufthansu nebo Swissair a poslali je primo do Kahiry.

    Po pulhodinovem dohadovani pan Kral potvrdil muj pozadavek se slovy "Nemusite se o nic starat, vse je zarizeno a zitra Vam je doveze do hotelu pan Strougal, nas zastupce v Kahire" pri odchodu mi jeste nadiktoval tel. cislo p. Strougala.

    Tentyz den pozde v noci nebo snad i kratce po pulnoci jsem opoustel Prahu s  presvedcenim, ze problem je vyresen a ja dostanu v rozumne casove relaci sva zavazadla, ktera obsahovala projektovou dokumentaci vybaveni hotelu v Kahire , tak abych se mohl zucastnit vsech jednani s ostatnimi cleny projekcniho tymu.

    Nepochopitelne jsem zapomnel na to, ze pan Kral ma nadrizene, ktere muj problem zpusobeny CSA, nezajima, a udelaji zmeny, ktere predevsim budou ekonomicke pro CSA.

    Nakonec jsem v Kahire cekal na sva zavazadla nekolik dnu. Nejhorsi na cele veci bylo, ze dalsich dest spolupracovniku nemohlo nic delat bez me dokumentace a vsichni jsme nakonec museli zustat v Kahire o tri dny dele. Ubespecuji Vas, ze jsem nikdy nemel tolik ostudy a problemu, a to je co rict kdyz vezmete v uvahu, ze jsem preletel Atlantik 105 krat, ale nikdy ne s CSA.

    Pri odletu z Kahiry me pan Strougal ubezpecoval, ze celou vec dal na vedomi pani reditelce Rejmove, ktera pry vse napravi a zajisti alternativni spojeni z  Prahy do Los Angeles. Ani tento slib nebyl pravdivy. V Praze mne pan Cesany vysvetlil, ze musim dva dny cekat, az se na CSA uvolni misto a naklady s tim spojene jsou muj problem.

    Kdyz, jsem panu Cesanemu doporucil aby si precetl Varsavskou dohodu, aby pochopil jakou ma odpovednost vuci cestujicim, hrube mi dal najevo abych ho neucil pravidla hry s dovetkem "Jini, at si letaji jak chteji, my u CSA mame svoje predpisy."

    Po skoro hodinovem dohadovani se zamestnanci CSA jsem dosel k nazoru, ze bude lepe a daleko bezpecnejsi si koupit letenku s jinou leteckou spolecnosti, ktera ma lepsi vztah k zakaznikovi.

    Nerad platim za jednu sluzbu dvakrat, ale v  tomto pripade jsem si uvedomil, ze jednam s nekym, kdo me chce okrast, a tak jsem radeji sel a koupil novou letenku u Swissair a samozrejme odcestoval zcela bez problemu.

    Po navratu do Los Angeles jsem pisemne vyzval pana Simacka, obchodniho reditele CSA v Chicagu, aby uhradil vznikle skody. Pan Simacek me, ale opet presvedcoval, ze CSA ma svoje predpisy a ze ho tento problem nezajima.

    Nepatrim k lidem, co by se radi soudili, ale na druhe strane mi vadi nezodpovednost a kradeze nebo neplneni smluvnich vztahu. Tak jsem se rozhodl celou vec podat u soudu v Los Angeles.

    Behem soudniho liceni pan Simecek vysvetloval soudci, ze CSA ma svoje predpisy a ostatni ho nezajima.Na mou otazku, zda CSA je clenem Varsavske dohody, ale pan Simecek musel odpovedet po pravde, protoze byl pod prisahou, a ja jsem mel v ruce dokument stvrzujici clenstvi CSA.

    Verdikt soudce byl skvely: "CSA je povino uhradit vznikle skody U$ 2,500.- do triceti dnu."

    Bylo to poprve kdy CSA byla ve statu Kalifornia odsouzena k nahrade skody.

    ANO ONI MAJI SVA PRAVIDLA a MY MAME SVA PRAVIDLA, problem je jenom v tom, ze  jejich pravidla se diametralne lisi od ostatniho sveta. Ted jiz asi chapete proc vrchni reditel CSA prechazi do kvetouciho bankovniho prumyslu v Ceske Republice.

    Chroust



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|