Paluska se prý vzdal všech soukromých podnikatelských funkcí, ale Obchodní rejstřík to nepotvrzuje
Pan Ladislav Paluska, odvolaný ekonomický ředitel ČT, kterého by většina
vzbouřenců na Kavčích horách ráda viděla v křesle ředitele, vydal
prohlášení, ve kterém - mimo jiné- uvádí, že se vzdal všech funkcí ve
společnostech, ve kterých figuroval, to znamená Hybernia a.s. a Krátký film
a.s. Cituji: "Okamžitě po mém nástupu do ČT dne 11. února 2000, vědom si
neslučitelnosti...,
dohodl jsem se s bývalým GŘ Chmelíčkem o tom, že okamžitě ukončím jakoukoli
činnost v orgánech těchto společností."
Prostou návštěvou stránek Obchodního
rejstříku na internetu zjistíme, že pan Paluska byl ještě 18.1.2001 členem
představenstva Hybernia a.s. a místopředsedou dozorčí rady Krátký Film a.s.
Obě tyto společnosti mají mimo jiné předmět podnikání: provozování
producentských služeb a zprostředkovatelská činnost v oblasti kultury
(Hybernia), případně výroba a prodej zvukových a zvukově obrazových
záznamů...., služby v audiovizuální oblasti při tvorbě, distribuci,
exploataci filmů a jiných audiovizuálních děl ( KF).
Pokud do vyhledávače
zadáte další jména ze statutárních orgánů společnosti Hybernia, nestačíte se
divit: Bonton promotion, Rádio Bonton, Ateliéry Bonton Zlín, Bontonfilm,
Bonton - tedy společnosti spojené se jmény Kratochvíl a Kocáb.
Michael Kocáb
se velice angažuje v televizní krizi.
Co má většina firem, kde je angažován
(AR TV, Cinemasound, Bohemia TV-pardon-Czech Sat) společného ? Přece předmět
podnikání, totiž výroba audiovizuálních programů a děl. Je náhoda, že Krátký
Film spoluzřizuje Nadační fond Film a Sociologie, kde členy správní rady
jsou Alena Müllerová a Václav Marhoul ?
Je náhoda, že A. Müllerová byla 2
roky členkou představenstva KF a.s. ?
Možná je to v pořádku, bez diskuse je ale fakt, že příliš mnoho aktérů
vzpoury v ČT je na televizi hmotně závislých a těžko by se smiřovali s
představou, že budou odstaveni od štědrého prsu. A zaměstnanci ?
Projdete-li
profesní životopisy redaktorů i managementu (pokud jsou k dispozici)
překvapí množství lidí, kteří přišli do ČT z televize NOVA. A obávám se, že
je to na ČT vidět.
Ještě více to vystoupilo do popředí nyní, v době krize.
Vždyť manipulace s lidmi je základem úspěchu komerční televize.
Český mediální trh je malý a každý každého zná. Na tomto příkladě jsem chtěl
dokumentovat, že z honců se brzy mohou stát štvanci. Není těžké na někoho
něco najít, dát to do patřičných souvislostí, které budou vyhovovat
"správné" interpretaci a hon může začít.