úterý 10. října

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z  poslední doby Panoptikum mezi Sazkou a Českou televizí:
  • Točíme o vás reportáž. My o vás taky, paní! (Tomáš Pecina):
  • Klekánice (Ivan Hoffman) Další svědectví o brutalitě české policie:
  • V Praze došlo k ekvivalentu nevyhlášeného stanného práva (Matthew Price, Max Planck Institute for the History of Science, Berlín) Prohlášení, které podepsalo několik desítek zadržovaných:
  • Podmínkou přijetí ČR do EU musí být radikální reforma policie Reakce:
  • Brutalita policie: jak to chodí v USA (Tomáš Vojkovský)
  • Brutalita policie ČR: Asi to skutečně bude normální, běžná praxe (Ondřej Čapek)
  • Lidové noviny porušily mlčení o policejní brutalitě proti nevinným lidem (Jan Čulík)
  • Policejní brutalita a orientační měřítko společenské vyspělosti (Vojtěch Polák) Křeče českého myšlení:
  • Žižka jako Hitler? (Milan Valach) Špatně provedená privatizace:
  • Proč nedostanete svou penzi (Radek Bubeník) Penzijní zabezpečení:
  • K objemu "třetího pilíře" penzijního systému (Miloš Štěpánek) Polemika o nových maturitách:
  • Kdo je Radek Sárközi? (Radek Sárközi)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Radek Sárközi: Kdo je Radek Sárközi?

    Dlouho jsem přemýšlel, jestli mám nějak reagovat na Kostečkův článek Kritika jako zmetek. Abych se přiznal, tolik urážlivých výroků na svoji adresu jsem ještě nikdy nečetl a myslím si, že spíše svědčí o kvalitě osobnosti jejich pisatele než kvalitě mojí. Protože jsem byl nařčen z nekompetentnosti a nesnášenlivosti, měl bych o sobě napsat pár slov na vysvětlenou. Vystudoval jsem obor český jazyk a dějepis, absolvoval postgraduální kurz Poetika literárního díla 20. století pří Ústavu pro českou literaturu AV ČR a nyní distančně studuji doktorandské studium na FF UK. Publikoval jsem články o školství v Britských listech, Mladé frontě DNES a časopise Český jazyk a literatura. Byl jsem vyzván panem Brožem (CERMAT), abych napsal odbornou oponenturu na Katalog cílových požadavků k maturitě z českého jazyka a literatury. Celá oponentura je k dispozici na mých internetových stránkách Česká literatura na Internetu (www.ceskaliteratura.cz) - rubrika FÓRUM (zde jsou všechny moje důležité články o školství). Tolik k mé nekompetentnosti.

    O mé nesnášenlivosti se udělejte obrázek sami, ale protože se se mnou asi těžko setkáte, budete si muset přečíst moje články nebo literární dílka, která rovněž najdete na internetu. Poslal jsem jednou svoji recenzi Kouzelné zrcadlo literatury panu Kostečkovi (protože jsem si ho vážil), aby ji nabídl redakční radě Českého jazyka a literatury. Místo toho mi Kostečka poslal několikastránkový dopis, ve kterém začal polemizovat s mými názory a, jak je jeho zvykem, přidal pár urážek. Recenze nakonec v časopise nevyšla, ale otiskl ji prestižní literární časopis TVAR, takže asi tak hrozná nebyla. Vy si ji můžete přečíst na mých internetových stránkách. Také jsem panu Kostečkovi poslal vlastní návrh osnov Českého jazyka a literatury pro střední školy, ale i ten ho rozlítil, až zrudnul a jiskry z jeho hlavy do slov sršely a jedovaté sliny papír rozmočily... Tak mi například vytkl, že navrhuji probírat na střední škole Karla Kryla, ale vida... v jeho návrhu Katalogu se Kryl objevil!

     

    A teď pár slov ke Kostečkovu pamfletu:

    1) Sárközi suverénně píše o problematice, k níž se ani v nejmenším neobtěžoval načerpat věcné podklady. Jinak by musel vědět, že tři verze prvního Katalogu vůbec nevznikaly v důsledku rozpadu původního týmu na skupiny, které vytvořily tři zcela odlišné návrhy. - píše Kostečka.

    Ve dvou předmětech - český jazyk a literatura a chemie - se v průběhu práce na katalozích utvořily uvnitř autorských týmů skupiny, které předložily různé návrhy opírající se o odlišná pojetí předmětu. - píše se přímo v Katalogu (!!!), ze kterého jsem čerpal oficiální informace.

    2) Kostečka: Můj a Brožův návrh naprosto není výsledkem činnosti nějaké skupiny, natož skupiny odvozené od O. Hausenblase: oba jsme jediní autoři každé z obou "nehausenblasovských" verzí.

    Katalog: Tento návrh (myšleno návrh Františka Brože) vznikl na základě, kritickou analýzou a doplněním návrhu, který zpracoval PhDr. O. Hausenblas.

    Kdo lže?

    3)

    Kostečka:
    Mezi autory a oponenty katalogu prý bohužel nenajdeme ani jednoho zahraničního odborníka, který by na danou problematiku pohlížel "evropskýma očima". Pokud si tuhle nehoráznost přečtou pracovníci CERMATu, budou nepochybně zralí na okamžitý zásah koronární jednotky. V budově této instituce si měsíce podávali dveře odborníci z několika zemí Evropské unie a závěrečnou verzi Katalogu připomínkoval holandský odborník v oboru testování.

    Tiráž Katalogu: Autoři: Brož, Kostečka; Konzultanti: Hlaváčová, Holasová, Kmentová, Schirlová, Skoupilová, Vránek; Oponenti: Čížek, Duffek, Hájková, Hanušová, Havlová, Horna, Hron, Jůzlová, Kašparová, Kolářová, Kraus, Martinková, Morávková, Nezkusil, Sárközi, Uličný.

    Tedy ani jeden zahraniční odborník!

    4)

    Kostečka:
    Pochybuji, že Sárközi kdy vytáhl paty na školní akci kamkoli západně od Aše, neřkuli aby v USA či některé zemi EU delší dobu žil - jinak by i on volal spolu se mnou: Bůh nás chraň před napodobováním amerického modelu středního školství a všichni bohové nás chraňte před tím, aby naše střední školy dopadly jako nesoukromé školy britské!

    Pravda je, že pokud cestuji, tak během prázdnin a to jsou většinou školy zavřené. Mluvil jsem však s řadou studentů i učitelů, kteří působili alespoň rok na západních školách. Všichni si tamější systém pochvalovali! Pokud chceme srovnat školství americké a české, srovnejme jejich výstupy - třeba ekonomickou prosperitu obou zemí, počet vysokoškoláků atd. Z toho srovnání rozhodně nevyjdeme jako vítězové! A ještě malá poznámka. Mluvil jsem s americkým učitelem žurnalistiky na střední škole, který mi ukazoval jejich studentský časopis. Byl velkoformátový, barevný a graficky i obsahově kvalitnější než Metro, které se rozdává v Praze! Naše studentské časopisy proti němu vypadají jako omalovánky pro pětileté děti! Podle čeho tedy srovnávat naše školství s americkým? Podle mechanických znalostí nebo podle výsledků práce?

    Závěrem

    Myslím, že vyvracení dalších Kostečkových výpadů je zbytečným mrháním času, protože si je vlastně vyvrátil sám ve svém článku. Pokud vás zajímá Kostečkův návrh Katalogu, tak si ho prostě přečtěte a obrázek si udělejte sami. Uvidíte např., že skutečně vypracoval Katalog pouze pro gymnázia a na ostatní střední školy se vykašlal... Srovnáním se starými osnovami pro střední školy pak zjistíte, jaké inovace přináší jeho návrh.

    Myslím si, že se Kostečkovi podařil husarský kousek. Z oponenta se stal hlavním autorem Katalogu a původního autora Hausenblase zcela vyautoval ze hry. Připomíná mi to ruské revolucionáře z roku 1917. Zajímalo by mě, co si o celé záležitosti myslí Ondřej Hausenblas. Byl bych mu vděčný, kdyby napsal do Britských listů svůj pohled na celý puč. A závěrečná otázka se přímo nabízí:

    Kdo je Jiří Kostečka?


    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|