TV 3 potřebuje nového investora
Velká kampaň odstartovala 25. května letošního roku vysílání TV 3. Mezi diváky i mezi televizními profesionály bylo velké očekávání. Pro jedny mohl vznik nové televize znamenat příjemnou změnu a doplněk k programové skladbě dosavadní nabídky ČT , Novy a Primy, pro druhé nové projekty, nové příležitosti a nové tvůrčí přístupy. Ani jedno se zatím nestalo. Diváci zatím marně hledají TV 3 na škále ladiče svých televizorů a mezi kameramany, režiséry a umělci se diskutuje o zrušených projektech, o malých honorářích nebo dokonce o nevyplacených odměnách.
Kampaň ustala a zbyly sliby. Program TV 3 potřebuje evidentně investici a kreativní přístup. Profesionálové typu Dany Bérové a Jana Martinka jsou určitě schopni posunout celý projekt rasantně vpřed. Především Martinek má zkušenosti z práce ve všech televizích v Česku a mimořádný osobní potenciál odstartovat zpravodajskou páteř každého televizního vysílání. Mimo jiné i proto vystřídal Zdeňka Bakalu z Patria Finance ve vedení TV 3.
Zkušenosti a nový kreativní způsob jsou však bez potřebných financí velmi těžko zhodnotitelné. To je v souvislostech se včerejšími informacemi o ekonomických ztrátách TV 3 zřejmě hlavní důvod dosavadního tápání nové televize. Finanční injekce na začátku byly obrovské, ne však dostačující. Proto už při rozjezdu TV 3 hovořil generální ředitel Jan Obrman o nutnosti zajištění dalšího investora pro příští rok. Dnes to vypadá, že potřeba investora se velmi přiblížila. Ztráty, které se zřejmě (Jan Obrman tají informace o hospodaření TV 3) nedaří zacelovat příjmy z reklam, narůstají, a tak je zapotřebí vydat se na lov nových investorů už teď. Informace z bankovních kruhů hovoří o tom, že generální ředitel TV 3 zahájil "kontaktní kolečko" prvních rozhovorů s možnými zájemci.