úterý 16. května

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Rasismus v ČR:
  • Čeští Romové: Klepejte tvrději na zavřené dveře (New York Times) Romové ve světě:
  • Výzva k demonstraci proti pronásledování Romů v Jugoslávii (Romský národní kongres) České školství:
  • Zabývejme se šikanováním v českých školách (Vojtěch Polák) Čečensko:
  • Igor Ivanov: Rusko nemá v Čečensku co skrývat (Financial Times) Věda:
  • Samice jsou stejně promiskuitní jako samci Evropská unie:
  • Pražská tramvaj, Déja Vu a hledání Sv. Grálu (Jaroslav Pour) Ekologie v ČR:
  • Petice Pro Český kras a českou krajinu



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Pražská tramvaj, Déja Vu a hledání Sv. Grálu

    Jaroslav Pour

    Svezte se zadarmo Evropskou (unionistickou) tramvají (po Praze). Takto nějak zněl slogan, : jímž lákala naše vláda své občany k propagační jízdě, která měla jediný cíl : přesvědčit o výhodách našeho vstupu do Evropské Unie.

    Českým občanům bylo sloganem sdělováno, že se svezou ZADARMO - tedy NEBUDOU PLATIT. My starší ovšem víme, že v životě v České kotlině není NIC ZADARMO.

    Víme také, že si musíme na KAŽDOU cestu koupit dopředu lístek, zvláště když v takové tramvaji pojede REVIZOR pan Cibrián (komisař EU), který má za úkol vyloučit z dopravy všechny, kteří by jízdenku neměli. Bez lístku jsme jen Dharmoví tuláci Na cestě a jak známo J.Kerouac se bezplatně vezl a o to víc platil až na konečné.

    Ta stará Pražská tramvaj - ještě od Kolbena a Daněka, ale již brzo snad Siemens, nebo taky nic - plná politiků s vizemi nejede odněkud někam, ale jezdí pořád dokola - jako zchromlý kůň s klapkami u očí točící žentourem, snící o zelených pastvinách, které snad přijdou, když se líná chůze změní v cval (gallop) - ale v tom bludném (hvězdném) kruhu každá konečná stanice je zároveň stanicí startovní. Čas letí a národ znejistěl - pastviny v mlze. Hospodin je tvůj pastýř, nebudeš míti nedostatku, je mi jíti …atd….13:17

    Ten pocit Déja Vu znají nejlépe zaměstnanci veřejné dopravy, kdy se 10x, 20x za den ocitají na stejných místech a na křižovatkách, kde touha (ducha a těla) vydat se JINOU cestou je zlomena ocelí naprogramovaných rovnoběžek kolejnic, které jakoby se na horizontu SPOJOVALY, aby po dosažení tohoto (opticky JEDNOTNÉHO) bodu i cestující zjistili, že mají pořád stejný rozchod jako v 18. století v Anglii, kdy jezdily jen kočáry, jejichž rozchod konstruktéři NOVÝCH TRATÍ zachovali do dnešních dnů - protože je to historicky výhodné. Pouze RUSKO, kde byly cesty vždy více blátivé, má tratě jiné - ŠIROKOROZCHODNÉ, (proto bylo v Čopu, nebo v Čierné nad Tisou pořád co přepřahat a překládat - jak obilí v 1947, tak rudu po 1948, až nakonec pak názory v 1968, teď už skoro nic).

    Ten pocit Déja Vu mají teď i zaměstnanci ministerstva zahraničních věcí a vlády, ale česká touha cestovatelská není naplněna - jízdní řád a grafikony pro tramvaje ČKD se tvoří v Bruselu.

    Od pantografu létají jiskry, stará šalina (jak by řekli Brňáci) narvaná novináři. Politici zažívají pocit OBYČEJNÝCH občanů (jak nazval své Čechy-chodce na chodníku Prahy ministr Kavan). Senátor Fischer (člen zahr. výboru ? Senátu ), který je nejpopulárnější ze všech, protože jeho politikou je CK FISCHER a odpovídání na dopisy těch, kteří mu DRŽÍ PALCE odpovídá ovšem na dotaz redaktora proč CHARTEROVÉ lety zkracují zákazníkovi dovolenou o jeden den : "JE TO NORMÁLNÍ a CESTUJÍCÍ TO MUSÍ POCHOPIT ", je to cena za to, že letadlo je jako tramvaj - má zastávky na kterých turisty nabírá, a musí toho stihnout co nejvíc za co nejmenší náklady (pro CK).

    Veselé děti nosí jarní Prahou placky s nápisem : JSEM EVROPAN, (já pamatuji počátek těch placek v šedesátých letech, tehdy jsem hrdě nosil tu s nápisem : I AM STUPID, moje milá pak s textem : učit se, učit se, učit se - takže jsme byli ideální pár) a na otázku " Co je to EU ?" odpovídají se smíchem a zmateně. Až na jednoho, který EU považuje za jakousi obrannou skupinu, (má nevědomky jediný půl pravdy - brání se vstupu nových členů).

    Když J.F.K. potřeboval tak ho naučili větu "Ich bin ein Berliner" , jako vyhrůžku URBI et ORBI těm, jimž byla adresovaná. Nevím jestli to JSEM EVROPAN je oznámení, nebo vyhrůžka - vždyť z teorie PR víme, že sebehodnocení je dobarvováno přáním subjektu.

    Ta tramvaj je na okamžik celým naším SVĚTEM. Je to TRAMVAJ DO STANICE TOUHA, jak by řekl T. Williams Hledání Sv.Grálu (vstupu do Evropské unie) se stává pro stř. Evropu cílem i prostředkem. Pro někoho SEN, pro někoho NOČNÍ MÚRA, jak řekl Merlin Artušovi mezi menhiry - dál teď už musíš sám Arture - měl jsi nechat ten meč zarůst břečťanem. Teď budeš věčně hledat GRÁL. Za každého v kruhu kolem stolu jedna žlutá hvězda v modrém poli. (Panoš Perceval se musí v Lancelotových službách hodně snažit a povýšen je vlastně jen dík krizi mezi Knighty).

    Odpoledne v Městské knihovně : na předsedu vlády České republiky, který má vůli osvětlit těm co jezdí tramvají denně do práce VÝHODY a  nevýhody vstupu naší vlasti do EU už čekají. Těch 56 občanů si sedá v sále dozadu (bratři a ti co vidí a slyší hůř a pak do řad více vpředu). O výhodách mluví dvojnásobný předseda o nevýhodách někteří v sále, - kamery vrčí sem tam blesk . Z návštěvnosti předseda s úsměvem usuzuje, že zbytku národa je to jasné - v těchto intencích je pak zaúkolován i některý z institutů veřejného mínění. Dobře ví, že ti co mají (už svůj) bazén, do něj kdykoli skočí po hlavě, ti z vesnic co mají jen obecní rybník si musí napřed zjistit hloubku vlastním proutkem, nebo si po skoku srazí vaz. Nejvíc těchto úrazů se stane dětem a obecním bláznům po tancovačce. Děti z vesnic v knihovně ovšem nebyli. "Dělám co můžu", tvrdí předseda, dokonce riskuji vyjít mezi OBYČEJNÉ lidi a nastínit jim jejich budoucnost, a lidi mě za to mají rádi - vždyť každý den v televizi ohlásí moje vláda že dá z peněz, které by se daly využít na nákup lepších stíhaček pár miliard (1 miliarda Kč = 100.000 průměrných platů mých milých občanů a 200.000 platů faktických), tu KB, tu Zetoru, tu ŽDB, tu ČKD, tu NH, tu nějaké jiné bance, tu investičně pobídnem Philips, tu zamáznem B.C.L., tu ČD, (můj prezident tvrdí, že je to bratru 400 miliard), ale vždyť Mí češi mi rozumějí a přijdou i do knihovny (vždy lepší než před Strakovku). - 40 milionů průměrných platů průměrným lidem a 80 milionů platů faktických lidem faktickým !!!. Až budeme v EU tak to bude 40 mil. x cca 1.400 ECU to je bratru 56 000 000 000 ECU což je 2 116 000 000 000 Korun českých, což si jistě dovedou v Bruselu taky spočítat. Když budeme ovšem hospodařit pořád stejně…

    Teď jsou tramvaje integrované, takže je to jeden dlouhý kloubový vlak. Dřív to byly spojené vozy (vagóny) a rychlost měla celá souprava takovou, jako nejpomalejší z vagónků celé soupravy ( tvrdí to i dispečer v Bruselu i prostá mechanika) a jestli by se akce tramvají do Evropy měla opakovat tak bych navrhoval © : za nízkoplošinový integrovaný rychlovlak (s vládami zemí EU) zapřáhnout tu naši ČKD (kde mě nechal vždycky průvodčí zacinkat) a do ní naši vládu. Jinak pokračovat dle scénáře bratra Šloufa (© Zemák a spol.)……

    Společné foto na pozadí Hradu pak setře Bonapartův komplex a vyvolá u středoevropských ministrů (vzhledem k věku u některých) poslední orgasmus z GRÁLU konečně nalezeného .



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|