Je to oficiální: videohry skutečně vedou děti k páchání násilí
Násilné videohry posilují agresivitu dětí. Vyplývá to z autoritativních studií, které byly zveřejněny minulý týden.
Z výsledku výzkumů vyplývá, že k psychickému poškození hráčů dochází i při jen občasném hraní násilných videoher. Je také zřejmé, že násilí v interaktivních hrách je daleko škodlivější než násilí v televizi či v celovečerních filmech.
Vědci zjistili, že agresivní chování, nepřátelské myšlenky a iritovanost stouply u mužů i žen, které hráli videohry. Dlouhodobá expozice agresivním videohrám také ochromuje schopnost učit se ve škole.
Tyto vědecké důkazy přicházejí rok poté, co ve střední škole Columbine High School v Coloradu usmrtili dva chlapci 12 spolužáků a pak zastřelili i sami sebe. Zanechali po sobě videonahrávku, v níž popisovali, že vraždění bude velmi podobné jako jejich oblíbená videohra Doom.
Profesorku Karen Dillovou, psycholožku v Lenoir-Rhyne College v Severní Karolině to nepřekvapuje. Její projekty studovaly dopad videohry Doom, která se používá při tréninku amerických vojáků pro válku, i hry Mortal Kombat a Wolfenstein 3D.
"Agresivní chování a nepřátelské postoje byly daleko častější u osob, které hrály agresivní videohry," konstatovala Dillová. "Jsou nebezpečnější než násilné scény v televizi a ve filmech, protože jsou velmi napínavé a hráč se plně identifikuje s agresorem. Svým způsobem poskytují tyto hry dokonalé učební prostředí pro to, jak nabýt agrese. Tyto výsledky jsou velmi znepokojující."
Jedna studie se zabývala osobami, které hrají agresivní videohry jen příležitostně, jiná, kterou vedl dr. Craig Anderson, studovala vliv těchto her na osoby, které už jsou agresivní. "Naše studie dokazuje, že mladí muži, kteří už mají ve zvyku být agresivní, jsou obzvlášť zranitelní v důsledku vlivu těchto her, které posilují agresivní tendence," řekl Anderson.
Výsledky těchto studií zřejmě povedou k tomu, že se výrobci agresivních videoher stanou terčem soudních žalob.