Šerlok v Právu chybí
název: Vysílačka v autě prozradila zloděje
datum: 8. 3. 2000
médium: Právo, str. 4
rubrika: Kronika dne
autor: Jiří Růžička
V Plzni odcizený osobní automobil se díky systému "Sherlock" podařilo
objevit až v Prostějově bezpečnostní službě Bedea
(http://wwwinfo.mfcr.cz/cgi-bin/ares/ares_det.cgi?pce=1580230&por=1&prg=or&t
ext=html&JS=1&datak=15.02.2000 -pozn. aut.) z Kroměříže.
Právu sdělil ředitel a jednatel této agentury ještě
mnoho dalších podrobností. Houby se zřejmě staral o to, zda nenaruší čerstvě
zahájené vyšetřování Policie v Prostějově. Hlavně když zpropagoval jím
provozovaný systém "Sherlock".
Mluvčí Policie v Prostějově se odmítla s redaktorem Práva bavit
vůbec, anonymní "zdroj" z okresního úřadu vyšetřování naopak informaci
"legalizoval". Že ho redaktor Růžička čtenářům neprozradil, není divu.
Takový poklad aby uvnitř Policie prstíčkem hledal...
Toto je základní sdělení prvních několika vět článku (titulek přes
tři sloupce), který je uveřejněn v středečním Právu.
Článek je podepsán autorem,
tudíž nemůže být tedy označen jako inzerce.
Výrobková i firemní reklama,
čouhající z něj jako sláma z bot, dává tušit, že kvalifikace editora je
mizivá či redakce Práva vůbec nemá vnitřní směrnice na lokalizaci skryté
reklamy.
Třetí možnost, kerá mne napadá, by takto suše sdělena zakládala
svou skutkovou podstatou trestný čin neodůvodněného obvinění - pomluvy a
poškozování "dobrého jména" redakce.
Nechám tedy na důvtipu čtenářů si
domyslet, co mě právě teď napadlo. Už dnes se ale dá říci, že v počtu špatně
skrytých reklam Právo vede pomyslný žebříček "seriózních" deníků našeho
seriálu.
Jak je vidět, Šerlok v Právu chybí. Kdyby nechyběl, neměl by editor
z ostudy
kabát. A ekonomický ředitel Borgisu špatné spaní a možná i "blbou náladu".
Nebo ne?
Mimochodem, ačkoliv pan Marek dostal ode mne mailem článek o
cestovatelské
reklamě CK FISCHER ihned, kdy vyšel, doposud se nevyjádřil. Inu, kšeft je
kšeft.