Oznámení:
První významná konference, výstava a semináre zamerené na management
znalostí se uskutecní v Ceské republice v lednu roku 2000
Na této druhé z rady akcí venovaných podnikatelskému zpravodajství (PZ) a
managementu znalostí (MZ), vystoupí jako hlavní recník Karl M. Wiig (USA) a
nekteré další svetoznámé osobnosti z oblasti PZ a MZ. Téma konference je
"koncepce, nástroje a aplikace PZ a MZ."
Další informace a registracní formuláre jsou k dispozice v ceštine i
anglictine (ve forme HTML, PDF a RTF) na stránkách serveru www.bikm.com.
PRAHA, CESKÁ REPUBLIKA, 15. 11. 1999 - Spolecnost EuroIntelliTech s.r.o.
oznámila dne 15. 11. 1999 další podrobnosti o první významné ceské
konferenci, výstave a seminárích porádaných v Ceské republice (CR) se
zamerením na management znalostí (MZ), a to vcetne celého programu této
akce a datu zahájení registrace. Tato akce, která se uskutecní mezi 12. -
14. 1. 2000 na Vysoké škole ekonomické (VŠE) v Praze, je druhou akcí v
rade, kterou porádá firma EuroIntelliTech a zameruje se na podnikatelské
zpravodajství (PZ) / konkurencní zpravodajství (KZ) a management znalostí
(MZ) pro Ceskou republiku (CR).
Tato akce je urcená pro obchodní lídry a manazery, kterí ciní dulezitá
rozhodnutí - výkonní predsedové spolecností, generální reditelé, vlastníci
firem, investori a ti, kterí pracují jako poradci top managementu.
Na této akci budou prednášet vysoce postavení, svetoznámí
odborníci vcetne Karla M. Wiiga, prezidenta a výkonného predsedy
spolecnosti Knowledge Research Institute (www.krii.com) (USA); Teda
Howarda-Jonese ze spolecnosti European Management Group (EMG)
(www.emgltd.com) (Anglie) / Cipher Systems (www.cipher-sys.com) (USA);
Stephánie Caseové z Andersen Consulting (USA, CR) (www.ac.com); Markka
Vaarnase, generálního reditele a poradce ViVa Business Intelligence Ltd.
(Finsko) (www.vivaintelligence.com); Davida Seiberta, BI&W vedoucího
prodeje, Oracle Czech s.r.o. (USA, CR) (www.oracle.cz); Miroslava Kucery,
systémového architekta, IBM Czech Republic s.r.o. (USA, CR) (www.ibm.cz);
Jirího Donáta, manazera spolecnosti Deloitte & Touche (USA, CR)
(www.deloitte.cz); Tomáše Vejlupka, reditele spolecnosti TOVEK s.r.o. (CR)
(www.tovek.cz); Martina Škorpila, generálního reditele spolecnosti AMOS
Software s.r.o. (CR) (www.amsoft.cz); a Stevena T. Slatema, prezidenta a
výkonného predsedy spolecnosti EuroIntelliTech Inc. (USA), EuroIntelliTech
s.r.o. (USA, CR) (www.eurointellitech.com).
Zivotopisy prednášejících jsou k dispozice na adrese
www.bikm.com/ceske-vydani.
Spolecne s konferencí probehne trídenní výstava, která bude prístupná
verejností na VŠE za poplatek 198 Kc a zdarma na Webu a která usnadní
spolecenské setkání a komunikaci.
"Behem posledního desetiletí se pojem aktivního a úspešného managementu
'znalostí' - management znalostí (MZ) - stal novým obchodním imperativem,"
rekl Karl M. Wiig, prezident a generální reditel spolecnosti Knowledge
Research Institute (USA), hlavní recník na konferenci o PZ a MZ a vedoucí
celodenního tréninkového semináre MZ, který se koná v Praze. "Mnoho lidí
povazuje MZ za spásu podnikání, který povede k získání vedoucí pozice pred
konkurencí, úspechu a udrzení rentability v postindustriální dobe. Ale
situace není tak jednoduchá. MZ se stal spíše nabídkou tlaceným rešením nez
volbou tazenou poptávkou. Dodavatelé se usilovne snazí o prodej MZ, a
jestlize budeme verit posledním pruzkumum provádeným Lazard Frčres a
dalšími, potom se nejspíše trzby zvýší z 13 miliard USD v roce 1999 na
priblizne 60 miliard USD v roce 2000," uvedl pan Wiig.
"Díky reklame, kterou provádí dodavatelé, a komplikovanosti prí ocenování
výsledku jsou obchodní lídri po právu velmi skeptictí," pokracoval pan
Wiig. "Pred tím, nez zacnou durazne provádet MZ, meli by se více informovat
o realite, schopnostech a potenciálních rizicích. Uvedomují si, ze motivace
zisku muze vést horlivé dodavatele k predkládání návrhu smluv za milióny
dolaru, i kdyz jsou tito dodavatelé teprve v prvních etapách ucení nebo
pouze zmenili záhlaví ve svých nabídkách z 'managementu informací' na
'management znalostí'."
"Zatímco vetšina firem v Ceské republice v soucasnosti celí neustálému
zvyšování nepríznivého trzního, ekonomického, personálního a konkurencního
tlaku, nekteré firmy se dostávají nahoru... zatímco jiné padají dolu,"
prohlásil pan Steven T. Slatem, prezident a výkonný predseda spolecnosti
EuroIntelliTech a šéfredaktor odborného casopisu BI & KM Journal.
"Podnikatelské úspechy dnes stále více závisí na intenzivní studii a rychlé
implementaci procesu podnikatelského zpravodajství (PZ) a managementu
znalostí (MZ)."
"Manazeri, kterí v Ceské republice ciní dulezitá rozhodnutí, musí rychle
zvládat koncepce PZ a MZ a to ješte predtím, nez jsou jejich firmy
vytlaceny mimo 'podnikatelské hrište' vychytralejší a hbitejší konkurenci,
kdyz mnoho konkurentu vznikne díky Internetu, objeví se náhle a z niceho
nic," pan Slatem pokracoval. "Zatímco efektivní implementace PZ a MZ casto
obsahuje prvky rešení na bázi informacní, komunikacní a bezpecnostní
technologie, na vývoji vnitrních lidských zdroju a zákaznických vztahu
prostrednictvím lidských, netechnologických prostredku, coz je soucásti
firemní strategie nepretrzitého vzdelávání a vylepšování, je naprosto
podstatné, aby firmy zustaly konkurencní a ve hre."
PROGRAM KONFERENCE
14. 01. 2000
8.15 - 8.30 Privítání, úvod:
Podnikatelské zpravodajství (PZ) a management znalostí (MZ) jsou úzce
spjaty a mají zvláštní dulezitost pro lídry ceského obchodu
Steven T. Slatem, prezident a výkonný predseda spolecností EuroIntelliTech,
Inc. (USA), EuroIntelliTech s.r.o. (CR), www.eurointellitech.com
8.30 - 9.30 Hlavní projev: Management znalostí musí ovlivnit správné
smerování podniku
Tato prezentace vysvetí, jak je mozné pomocí managementu znalostí podporit
správné smerování spolecnosti, a to prostrednictvím: stanovení
podnikatelských duvodu k provádení managementu znalostí; príkladu sluzeb,
které nastíní predpoklady pro tuto práci; map znalostí, které popisují
dostupné a potrebné znalosti a zhodnocení prínosu, v rámci kterého budou
vymezeny ocekávané výsledky a zisky.
Karl M. Wiig, prezident a výkonný predseda spolecnosti Knowledge Research
Institute (USA), www.krii.com
9.30 - 10.15 Zpravodajství/"Intelligence" - se "vytvárí", nikoliv "nalézá"
Tato prednáška se bude zabývat rozdílem mezi jednoduchým shromazdováním
informací a premenou informací v hodnotné informace. Zjistíme, jak týmy
analytiku mohou pracovat mnohem úcinneji, jak mohou vyuzít svých
stávajících informacních predností a jak aplikace zásad prubehu pracovních
operací muze znacne zvýšit jejich výkon. Prezentace vyuzije príklady v tom
pravém slova smyslu a zamerí se jak na metodologii KZ, tak na technologie,
které to podporují.
Ted Howard-Jones, European Management Group (EMG) (Anglie), www.emgltd.com
10.15 - 10.30 prestávka
10.30 - 11.15 Je pro vaše podnikání rozhodující management znalostí?
Rízení duševního kapitálu nebo kapitálu znalostí organizace se stává stále
dulezitejším tématem jak pro podnikání, tak pro manazery technologií a to
proto, ze jsme vstoupili tam, co nekdo nazval "ekonomikou znalostí." Jak
pred mnoha lety rekl Peter Drucker:"Základním hospodárským prostredkem jiz
není kapitál, ani prírodní zdroje, ani práce. Jsou to a budou to znalosti
(informace)." V nedávném pruzkumu casopisu Fortune, který byl prováden mezi
jedním tisícem vedoucích pracovníku, 97 procent respondentu uvedlo, ze
existují rozhodující obchodní postupy, které by byly úspešnejší, pokud by
bylo více zamestnancu se znalostmi, které v soucasné dobe má pouze jeden
clovek az dva lidé, a 87 procent uvedlo, ze nákladné chyby se vyskytují
proto, ze zamestnanci nemají dostatek presných informaci, kdyz je práve
potrebují (Chase, 1997).
Stephánie Caseová, Andersen Consulting (USA, CR), www.ac.com
11.15 - 12.00 Praktický prístup k analýze potreb zpravodajství
Analýza potreb zpravodajství ("Intelligence Needs Analysis") jako
rozhodující krok pri zavádení podnikatelského zpravodajství (PZ). Základní
informacní potreby versus rozhodující zpravodajské potreby. Zpusoby a
modely provádení analýzy potreb zpravodajství. Obvyklé problémy, kterým je
treba celit. Príklad studie o analýze potreb zpravodajství v praxi.
Markko Vaarnas, generální reditel a konzultant, ViVa Business Intelligence
Ltd. (Finsko), www.vivaintelligence.com
12.00 - 13.15 obed, prestávka na návštevu výstavy
13.15 - 14.00 Znalost zákazníku -- zmena zpusobu podnikání
Dynamické zmeny na trhu mení pravidla podnikání. Nová konkurence, cenové
války, globalizace a nové, všudyprítomné distribucní kanály. Reakcí na
nové podmínky je to, ze podniky vyvíjejí obchodní koncepce, které obsahují
takové pojmy jako zamerení se na zákazníka, one-to-one marketing, customer
relationship management a management loayality. Vyuzívají Internet, call
centra (telefonní ústredny), aby mohly být virtuálne kdekoliv. Prezentace
osvetlí to, co je klícem k tomu, aby mohly podniky jít touto cestou.
David Seibert, BI&W Sales Leader, Oracle Czech s.r.o. (CR), www.oracle.cz
14.00 - 14.45 Management znalostí jako další stupen podnikatelského
zpravodajství
Podnikatelské zpravodajství (PZ) je disciplína, která se zabývá tím, jak ze
zdrojových dat získat presvedcivé a na faktech zalozené informace. PZ
prináší revoluci ve zpusobu, jakým organizace pouzívají znalosti k zásadním
podnikovým rozhodnutím, a to v tom, ze výrazne zlepšuje schopnost objevovat
a vyuzívat informace, které má podnik jiz k dispozici. Management znalostí
(MZ) je dalším stupnem PZ, který dále zkvalitnuje rozhodovací procesy. V
dnešním trzním prostredí pomáhá MZ k získání konkurencní výhody.
Miroslav Kucera, systémový architekt, IBM Czech Republic s.r.o. (CR),
www.ibm.cz
14.45 - 15.30 Internet jako nástroj managementu znalostí
Internet výrazne mení zpusob práce s informacemi a stává se základním
nástrojem pri získávání profesionálních informací. Pokud máme na pameti
základní informacní potreby internetových uzivatelu, muzeme naši firemní
prítomnost na Internetu promenit ve skutecný financní prínos pro naši
spolecnost. Jsou analyzovány vhodné postupy v ruzných podnikatelských
kategoriích (vcetne elektronických obchodu). Závery prednášky jsou
ilustrovány na skutecných pozitivních i negativních príkladech ceského
Internetu.
Jirí Donát, Manager, Deloitte & Touche (CR), www.deloitte.cz
15.30 - 16.00 Otevrená diskuse
Panelová diskuse všech prednášejících s úcastníky konference
16.00 - 16.15 prestávka
16.15 - 16.45 Dobývání (mining) znalostí z vysoce objemových textových dat
Tovek InfoRating je aplikace zalozená na fulltextové technologii firmy
Verity. Vyuzitím speciálních vlastností této technologie je mozné
kvantifikovat velké objemy nestrukturovaných textových informací a dále je
zpracovávat numerickými nebo grafickými metodami a nalézat tak skryté
souvislosti.
Tomáš Vejlupek, TOVEK s.r.o. (CR), www.tovek.cz
16.45 - 17.15 PDF - spolehlivé a bezpecné dorucování a sdílení obsahove
bohatých informací
V úvodu této prezentace se dozvíte, proc se práve formát PDF stal
standardem pro sdílení a dorucování informací v jejich konecné podobe, o
jeho historii, a obecne o rychle se rozrustajících oblastech jeho vyuzití.
PDF jako elektronický papír - kompaktní cross-platformový formát je
nezávislý na aplikaci a je mozné tento formát distribuovat kamkoli, a to se
zachováním puvodního vzhledu dokumentu. PDF a Web - vyuzití aplikace Adobe
Acrobat k archivaci a k korekturám webových stránek se zachováním zivých
odkazu prímo v PDF (funkce Web capture). Hodnota aplikace Adobe Acrobat z
hlediska zabezpecení digitálního obsahu. Verifikace autenticity a
zjištování provedených zmen v dokumentech. Co je to digitální podpis a jaké
jsou jeho moznosti. Ceské fulltextové vyhledávání v PDF souborech. Zcela
nový modul vyvinutý firmou AMOS Software.
Martin Škorpil, generální reditel, AMOS Software s.r.o., www.amsoft.cz
17.15 - 17.45 Detekce / monitorování zmen na webu - prehled dostupných
nástroju a mozností
Kdo zjištuje a monitoruje zmeny na webu a proc. Jak vyuzívat detekci zmen
webové stránky / monitorování nástroju k sledování jednotlivých kroku
vašich konkurentu a cílu pro spolupráci. Od vysvetlení vlastností
standardního prohlízece Microsoft IE (Internet Explorer) po pokrocilé
serverová rešení - jaké nástroje jsou dostupné a jak jich lze vyuzívat.
Usnadnení shromazdovací etapy procesu PZ, uvolnování vzácných lidských
zdroju k získávání znalostí, které pravdepodobne nebudou objeveny na webu.
Steven T. Slatem, prezident a výkonný predseda spolecností EuroIntelliTech
Inc. (USA), EuroIntelliTech s.r.o. (CR), www.eurointellitech.com
17.45 - 18.00 Záverecné slovo
Steven T. Slatem, prezident a výkonný predseda spolecností EuroIntelliTech
Inc. (USA), EuroIntelliTech s.r.o. (CR), www.eurointellitech.com
PROGRAM SEMINÁŘŮ
12. 01. 2000
10.15 - 12.00 Vizuální analýza a prezentace informací - nejefektivnejší
cesta k vytvárení a vyuzívání znalostí
Cílem semináre je seznámení se s metodikou vizuální analýzy informací
pomocí analytických nástroju firmy i2 Limited (Analyst Notebook). Budou
predvedeny praktické príklady pouzití techto nástroju pri postupném
"vytvárení znalosti o obchodní transakci" a pro analýzu obsahu dat v
relacní a fulltextové databázi.
Tomáš Vejlupek, reditel, TOVEK s.r.o. (CR), www.tovek.cz
PROGRAM SEMINÁŘŮ
13. 01. 2000
Celodenní seminár o KM - Efektivní cinnost s pomocí managementu znalostí
Karl M. Wiig, prezident a výkonný predseda spolecnosti Knowledge Research
Institute (USA), www.krii.com
CÁST A
8.30 - 10.00: 1. cást
Znalosti a jejich management
Efektivní práce a cinnost
Paradigma sluzeb ("The Service Paradigm")
10.00 - 10.15 prestávka
10.15 - 12.00 : 2. cást
Mapa znalostí ("K-MAP")
Implementace MZ v podniku
12.00 - 13.00 prestávka na obed
13.00 - 14.15: 3. cást
Perspektivy MZ
Efektivní výukový model
MZ musí být uzitecný!
Poznávací vedecké implikace pro MZ
14.15 - 14.30 prestávka
14.30 - 16.00: 4. cást
Jaké znalosti se vyzadují k provedení práce
Programy prevodu obsáhlých znalostí
Shrnutí
Co je treba udelat v pondelí ráno
PROGRAM SEMINÁRU
13. 01. 2000
CÁST B
14.30 - 16.30 Levné a bezplatné nástroje konkurencního zpravodajství (KZ)
Tento seminár posoudí priblizne 50 nástroju a webových stránek, které jsou
prospešné pri vedení konkurencního zpravodajství (KZ). Zhodnotili jsme a
pouzili webové stránky a nástroje pro vyhledávání a objevování zpráv, lidí,
KZ technik atd.. Také jsme zhodnotili mnoho nových nástroju pro hledání,
analyzování a prezentaci KZ.
Tento seminár, který na príkladech ukáze nástroje a webové stránky ze
skutecného zivota, prozkoumá tyto jednotlivé nástroje a webové stránky a
zhodnotí kritéria, které je treba pouzít pri hodnocení, zda tyto nástroje a
sluzby pouzívat nebo koupit, nebo ne.
Všichni zúcastnení obdrzí zdarma CD-ROM se speciálne vytvoreným dokumentem,
který bude obsahovat príklady a doporucení.
Ted Howard-Jones, European Management Group (EMG) (Anglie), www.emgltd.com
VÝSTAVA
Kombinace fyzické a virtuální výstavy se uskutecní ve dnech 12. - 14. 01.
2000 na VŠE v Praze a 12. 01. 2000 - 30. 04. 2000 na Webu (www.bikm.com).
Na výstave vystoupí prední dodavatelé nástroju, rešení a
informacních/znalostních sluzeb v oblasti podnikatelského zpravodajství
(PZ) a managementu znalostí (MZ). Duraz bude tato výstava, v souladu s
tématy konference, klást na prezentaci softwarových nástroju, které
doplnují a zlepšují procesy PZ a MZ. Do 15. 11. 1999 se jiz prihlásilo
priblizne 10 firem jako vystavovatelé a poradatelé pred dnem zahájení
výstavy (12. 1. 2000) ocekávají úcast mnoha dalších firem.
Vstup na fyzickou výstavu, která se uskutecní 12. - 14. 01. 2000 na VŠE v
Praze, je zdarma pro všechny registrované úcastníky konference a/nebo
semináru a vstupné pro ostatní návštevníky je 198 Kc / den.
Vstup na virtuální výstavu, která se uskutecní ve dnech 12. 01. 2000 - 30.
04. 2000 na Webu (www.bikm.com), je pro všechny (po registrací na Webu)
zdarma.
Tato výstava je první zamerená, mnohododavatelská, fyzická výstava nástroju
PZ a MZ v CR a první zamerená, mnohododavatelská, virtuální výstava
nástroju PZ a MZ v CR.
DALŠÍ INFORMACE O AKCI
Pocet míst je omezený. Zájemci o konferenci by se ve svém vlastním zájmu
meli zaregistrovat co nejdríve. Úcastnický poplatek na konferenci je 3.395
Kc (registrace do 31. 12. 1999), popr. 3.758 Kc (registrace po 31. 12.
1999). Informace o poplatcích za jednotlivé semináre jsou k dispozice na
www.bikm.com.
Vstup na konferenci je pro oprávnené, predem registrované novináre
(investigativní zurnalisty, redaktory) zdarma.
Další informace a registracní formuláre jsou k dispozice v ceštine i
anglictine na stránkách serveru www.bikm.com. Organizátory je mozné také
kontaktovat na admin@eurointellitech.com a tel. 0603 169697.
Steven T. Slatem, prezident a výkonný predseda spolecností EuroIntelliTech
Inc. (USA), EuroIntelliTech s.r.o. (CR), vitá mediální zájem o akci, je k
dispozice pro rozhovory s médiemi a pomuze zprostredkovat mediální
rozhovory s jinými prednášejícími. Kontakt: tel. 0603 169697,
steven.slatem@eurointellitech.com.