Musím hájit dobré jméno České pošty
Vážený pane inženýre,
souhlasím s Vámi a dokonce jsem si všiml, že Česká pošta není úřadem 
státní správy, ale "jen komerční organizací poskytující určité 
služby". To je, žel, vše, na čem se asi shodneme.
Články obdobného typu, jakým byl příspěvek pana Pavliče, se v posledních 
letech objevují stále častěji. Autoři bez hlubší znalosti věci, 
aniž by se obtěžovali o problému se sami jakkoli informovat, většinou 
vágním způsobem doprovázeným neadekvátními výrazy a obhroublou ironií 
napadají Českou poštu.
Samozřejmě, že chápu pramalou chuť se s problémem hlouběji seznámit, 
samozřejmě, že klienti pošty nemohou znát všechny souvislosti poštovních 
technologických procesů. Stejně tak i pan Pavlič. Pak bych ovšem 
čekal, že napíše o problému seriózním stylem, ve stylu "stalo 
se mi na poště to a to, jak je to možné". 
Ovšem pan Pavlič 
zvolil právě tu formu, o které se zmiňuji výše. Článek se hemží 
výrazy "zloděj, zcizení, vykrádání, ČP se kasá, ČP je arogantní, 
ČP nedodržela smlouvu". Pochopitelně ani běžný čtenář nemůže 
mít hlubší znalosti o poště, a tak pan Pavlič manipuluje (aťuž 
úmyslně, nebo neúmyslně) se čtenářským míněním o České poště výrazně 
negativním směrem.
V takových případech jsem samozřejmě nucen dělat to, čeho podle 
Vašeho názoru nejsem schopen, a to hájit firmu, jejímž jsem mluvčím. 
Ovšem nejen tím, že panu Pavličovi a čtenářům suše objasním skutečná 
fakta (znovu opakuji, těch 3,90 Kč vybrala od pana Pavliče banka, 
pošta s tímto způsobem nesouhlasí), ale současně s přiměřenou dávkou 
ironie upozorním čtenáře na serióznost autora.
 Těžko lze přitom 
tvrdit (při srovnání se stylem psaní pana Pavliče, že se vyjadřuji 
hulvátsky a moje řeč je chvástavá a arogantní, aniž uvedete konkrétní 
formulace.
Domnívám se, že pravidlo "zákazník má vždycky pravdu" 
přestává platit právě v případě, kdy se zákazník pokouší jakoukoli 
jemu sloužící firmu veřejně diskreditovat nepodloženými obviněními.
Vaší hypotézu, co byste udělal, kdybych byl Vaším zaměstnancem, 
je zbytečné komentovat.
S úctou
Ing. Ladislav Vančura