úterý 9. června

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv z ČR Nemilosrdné lekce z pravidel podnikání:
  • Boeing, který vstupuje do českého Aera, nyní uzavírá svou torontskou továrnu a propouští tam 2000 zaměstnanců (Jiří Jírovec) České školství:
  • Zastává ministr školství názor, že je nutno omezit počet vysokoškoláků v ČR, aby nevznikaly "levicové nepokoje"? (Marek Houša)
  • Žádost o vysvětlení: dopis ministru školství (Jan Čulík)
  • Poslouchejme pozorně všechny strany (Ondřej Hausenblas) Sdělovací prostředky:
  • Postoj vlády a parlamentu vůči televiznímu vysílání je v Británii trochu jiný než v ČR - Má Zdeněk Šámal vlastní projekt reformy zpravodajství ČT? (Jan Čulík)
  • Britské ministerstvo kultury varuje komerční televizní stanici Sky TV, že ignoruje zákony Evropské unie (Jan Čulík) Povodně:
  • V Litovli-Rozvadovicích byl znovu vysvěcen první opravený kostel, poškozený loňskými povodněmi (František Krejska)
  • Jak reagovali na letošní povodně lidé v Británii? Německo:
  • Železniční neštěstí, při němž zahynulo 102 osob, zavinila drobná technická chyba. Výrazně to otřáslo sebevědomím Němců



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Dopis Janu Sokolovi, ministru školství ČR

    Jan Čulík

    Pan Jan Sokol

    ministr skolstvi

    Vazeny pane ministre,

    Pondelni Respekt cituje v clanku Martina Kontry "Extremiste s diplomem" vase nazory, doufam, ze nejsou zkreslene. (Viz příspěvek Marka Houši, v těchto BL, JČ).

    Byl bych vam velmi vdecen, kdybyste byl ochoten pro Britske listy vase pojeti ceskeho vysokeho skolstvi vysvetlit.

    Pokud nejsou vase nize citovane nazory zkreslene, nazor, ze se musi CR vyvarovat prilisneho mnozstvi nezamestnanych obcanu s vysokoskolskym vzdelanim, protoze by to mohlo plodit levicove boure, je v evropskem kontextu skutecne pozoruhodny. Neznam zapadniho politika, ktery by se odvazil rici na verejnosti, ze obcanum musi byt odepren pristup ke vzdelani, protoze by se mohli stat nositeli kritickych, pripadne podvratnych myslenek.

    Byl bych vam take velmi vdecen za vysvetleni vasi koncepce vytvoreni nastavboveho pomaturnitniho studia.

    Nejvice znepokojujici je ale skutecnost, ze se zapadni staty velmi silne pripravuji na nadchazejici ekonomicka kataklysmata v dusledku informacni revoluce - ocekava se, ze 

    1. vznikne celosvetovy globalni trh, v nemz budou zruseny vzdalenosti v dusledku komunikacni revoluce a na tomto celosvetovem, velmi ostrem trhu budou spolu schopni konkurovat jen osoby s vysokou kvalifikaci a invenci, kteri se stanou motorem ekonomickeho a technologickeho rozvoje.

    2. Zeme, jejich obcane nebudou schopni dosahnout nejvyssi invencni kvality se stanou v celosvetovem ekonomickem kontextu zavislymi provinciemi, jejichz existenci budou urcovat lide, kteri budou schopni byt na spicce technologickeho vyvoje. Teto pochmurne moznosti se velmi obavaji zeme jako Velka Britanie ci Spojene staty a snazi se ucinit v soucasnosti, co je v jejich silach, aby sve obcany pro pristi generace vybavily schopnostmi byt na spicce technologickeho a ekonomickeho rozvoje.

    Vas koncept skolstvi jak se zda tyto skutecnosti, o nichz se na Zapade hovori temer denne, vubec nereflektuje.

    Byl byste prosim ochoten se k temto zalezitostem vyjadrit?

    Predem dekuji,

    Jan Culik

    (Jan Sokol dosud na dopis nereagoval. JČ)



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|