čtvrtek 12. října

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z  poslední doby Další výpověď o brutalitě české policie:
  • Místopřísežné prohlášení: Svědčím o policejním násilí vůči své osobě (Jane Dennett-Thorpová, astrofyzik, Groeningen) Víra hory přenáší:
  • Pomlouvání České republiky a celosvětové spiknutí, zaměřené proti této bezbranné zemi (Jan Čulík) Diskuse:
  • Sadismus v české společnosti? (Vojtěch Polák) Je terčem brutality spolužáků ve škole i vaše dítě?
  • V ČR je ve školách obětí šikany dvacet procent dětí (Votěch Polák) Proč k policejní brutalitě mlčí prezident Havel?
  • Každá moc si cvičí nekontrolovanou policii - jedinou obranou je o tom psát (Jiří Jírovec) Sdělovací prostředky:
  • Hana Marvanová opět na scéně?(Milan Šmíd) Diskuse:
  • Ad: Mám ze všech těch výpovědí zmlácených aktivistů divný pocit (Jitka Hájková)
  • "Výpovědím univerzitních profesorů nevěřím, Pol Pot byl také intelektuál!" (Výběr názorů čtenářů z Neviditelného psa předkládá Štěpán Kotrba)
  • O "policejní brutalitě": Máte to potvrzeno z nezávislých zdrojů, kromě od údajných postižených? (František Kolařík)
  • Komunismus (Jindřich Pařík)
  • Lze se k někomu chovat, jako kdyby byl mimo zákon? (Dalibor Matušínský) Postskript:
  • Temelín: Demonstrování rakouských školáků je trapné (Ivan Hoffman)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Je terčem sadismu spolužáků i VAŠE dítě?

    V ČR je ve školách obětí šikany dvacet procent dětí

    Vojtěch Polák

    Pane Čulíku,

    prototyp www stránek Občanského sdružení proti šikaně (http://www.samuel.cz/~sikana) je snad hotov. Jen trpím nedostatkem původních textů ;-). Zda se, že bez peněz (grant z Phare) toho moc nezmůžem a naopak - bez myšlenky (samozřejmě dobré ;-) zmůžem asi tolik jako MMF a SB.

    Zvláštní - osmdesát procent jejich projektů je úspěšných, ale Afrika vymírá. Co tedy vlastně považují za úspěšný projekt? Kritérium úspěšnosti radši nechci znát.

    Šikana je opravdu zvláštní jev. Řekl bych, že je to jako chřipka. Když se v každé třídě vyskytne v průměru jeden deprivant, tak to máme (při průměrném počtu děti 20 - 25) kolem 4 - 5 procent. S tím se asi nedá nic dělat, tolik deprivantů zřejmě vždycky bude, stejně jako bude vždy nějaký ten virus chřipky. Zajímavější je, jak se tím virem dokáže organismus vypořádat. V jakém stavu je imunitní systém skupiny (třídy (myslím tu školní ;-)). Vypadá to, že v posledních letech se imunita tříd proti deprivantské nákaze šikanou rapidně snižuje. Takže jich stále víc postupně té nákaze podléhá, aniž by veřejnost cokoli tušila. Dvacet procent (asi 300 tisíc) šikanovaných děti je, objektivně vzato, dost alarmující odhad.

    Jak vypadá taková skupina, když podlehne šikaně? Hlavně přijímá deformovaný (zvrácený) systém hodnot deprivanta. Umíte si představit svět, vedený skupinou deprivantů? Blažení ti, kdož neoplývají představivosti a všimnou si pouze drastických scén v televizi!

    Jací jsou ti původci nákazy? Většinou chlapci z citové chudých rodin. Někteří tvrdě trestáni a někteří ne, někteří bohatí a někteří chudí, někteří chytří a jiní zase hloupí. Všichni citově těžce deprivovaní. Většinou zcela normální, jen jaksi "nepovedení". V dospělosti pak často nejvyšší hodnotou jsou peníze a moc. V drtivé většině provázené neschopností jich rozumné využít. Takový jedinec pak bláhové věří, že dá-li dostatečnou sumu - problém je vyřešen. Že při takovém přístupu vyhazují často peníze oknem, to jim nedochází - odporuje to jejich pokřivenému systému hodnot.

    Nicméně většinou jde o banální problém. Nevěří, že by je lidi mohli mít rádi, a tak jim zbývá jediné - donutit je mocí, manipulací, demagogií, lží a penězi. Svůj strach překonávají získáváním moci nad ostatními. Duševní ubožáci, ale co s nimi? Proboha, jen ne do politiky!

    Důležitější však je, jak se ostatní (ne)umějí psychické nákaze od těchto pokřivených jedinců bránit. Zda eliminují jejich vliv nebo zda podlehnou. S následnou totalitou mají lidí u nás jistou zkušenost a možná i (ještě pořád) sníženou imunitu. Ve škole může (a měl by) takovým koncům předcházet učitel, výchovný poradce a ředitel. Ve světě dospělých by to měl dělat novinář a publicista.

    To znamená být v obraze. Kdo je na sociometrickém chvostu, kdo je na cele a kdo je deprivant. A naučit děti (lidí - i ty průměrné) kriticky přemýšlet, rozpoznávat to a energicky se (u)bránit.

    Začíná to být důležitější než školní osnovy. Dvacet procent týraných dětí!

    I neodborník tuší, že máme obrovský problém. Pokud ovšem nečeká u televize na probuzení střelbou, výbuchy a potoky krve.

    Věc má ovšem háček (nejspíš však pořádný hák). Kdo chce děti (lidi) něco takového naučit, musí to sám umět! A umíme to? Rozhlédneme se! Opravdu to umíme? Ano? Fajn, tak jdem na to!

    Ne? Nevadí, tak se to zkusme naučit! Jak začít? Zeptejme se! Třeba někdo poradí.

    VP

    P.S.: Když to po sobě čtu, tak nevím, zda víc píšu o šikaně ve škole nebo o Praze a MMF. Na Seznamu čtu něco o sedmi milionech škod, způsobených odpůrci MMF a SB. Směšné. Škody způsobené těmi, kdož se upínají k (vše)moci peněz se zřejmě vymykají lidské představivosti ... (asi proto zůstávají nepovšimnuty).



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|