|
|
Není technické vybavení České televize dokonalé?
Ivo Mathé(Ivo Mathé je bývalý generální ředitele České televize)
Vazeny pane Culiku,
posilam Vam reakci - podle Vasi uvahy publikovatelnou - na dopis zverejneny v BL na téma Vybaveni Ceske televize neni dokonale.
S pozdravem
Ivo Mathé
Anonymni odborník je trochu popleta. V jedne vete chvali technicke vybaveni i dovednost obsluhujiciho personalu ("zpravodajskou" grafiku) v Ceske televizi, ve vete nasledujici pise o neschopnosti vytvorit kvalitni self-promotion ci tzv. video-design. Ani po opakovanem precteni jsem nepochopil, v cem autor vidi chybu - v neuplnosti a nedokonalosti HW (zarizeni), neumetelstvi personalu ci nerozumnych investicich?
Jedine, co jsem snad pochopil, je nesmyslny udaj, ze jsem nechal v CT pracovat 100 lidi (!) nahraditelnych tremi odborniky, kteri by vse hrave zvladli na jednom Henry. Takove tvrzeni sice hezky zni, laikum malem jako rajska hudba, ale platnost ma nulovou.
Takze; ac neznam soucasnou situaci v Ceske televizi (a shodne s autorem mi znelka poradu V prave poledne - vyrobena dodavatelsky za vysokou cenu - pripada technicky i vytvarne velmi zajimava, avsak pro porad nevhodna), nikdy nepracovalo na poli elektronicke grafiky dohromady vice nez 20 (!) osob, z nichz prirozene nejvice, v prakticky trismennem provozu pri vysokem stupni vyuziti disponibilnich vyrobnich kapacit, ve zpravodajstvi (kde je to v poradku i podle kritika).
Navic krome kazdodenniho servisu pro zpravodajske a sportovni porady stacili poskytnout vysoky pocet sluzeb pro ostatni ceskotelevizni produkce, vyrobit celou radu znelek pro jednotlive porady i hodne obrazoveho materialu a podkladu pro programovou skladbu obou okruhu. Ty musely zustat, stejne jako tzv. upoutavky a cela vizualní self-promotion, v intencich projektu dodaneho Ceske televizi snad nejrenomovanejsi firmou na svete (mimochodem i dodavatelem BBC vcetne soucasne videoprezentace BBC2), londynskou Lambie-Nairn Comp.
Jeji tym pred nekolika lety dodal krome manualu komplexni studii brand-identity Ceske televize i zakladni sadu v Londyne vyrobenych znelek (Udalosti, "21", CT1, CT2), paletu obrazovych podkladu a souvisejicich grafickych fragmentu. Vse se pak ozvucovalo v Cechach, vcetne puvodni hudby.
Mezirocni obnovu a vysoky pocet mutaci zajistovala Ceska televize vlastnimi silami. Podle meho nazoru patri uzivane znelky zpravodajskych poradu ke svetove spicce (a kazda zbrkla zmena povede bohuzel k horsimu), podobne jako graficka podoba CT1 a CT2 nalezi k tomu nejdukladneji promyslenemu, co lze dnes videt.
Kazdodenni aplikace manualu se neobesla bez problemu, zejmena v oblasti autopropagace, kde realizatori narazeli nekdy i na technologicke nedostatky kompletovacich zarizeni.
Anonymni odborny kritik ma urcite pravdu shrnutou v titulu sveho prispevku - technicke vybaveni Ceske televize neni dokonale. Neznam televizi, ktera muze pri dnesnim tempu technologickeho vyvoje opravnene deklarovat dokonalost vybaveni.
Paklize se v urcitych sektorech nektera televizni technologie blizi nejnovejsim trendum, pak v jinych zaostava ci stagnuje, leckdy vsak z racionalnich, nikoli jen financnich, duvodu.
Nase strategie (nevim, jaka je dnesni), znamenala velmi progresivni formou udrzovat v obecnem vybaveni krok s prvni evropskou linii. V oblasti elektronicke grafiky, jejiz HW je jen tezko vyuzitelny kazdodenne (typickym prikladem je Henry), jsme neustale testovali situaci na tuzemskem i zahranicnim produkcnim trhu a vyuzivali nejefektivnejsi nabidky.
Jsem si jist, ze za soucasne rychlosti obnovnovane nabidky, prislibu upgradu, pensa informaci o novinkach a jejich distribuci mezi zainteresovanymi techniky, neni realne prekvapovat investicni politikou, leda tak marne ocekavat pochopeni promyslene koncepce technickeho rozvoje.
Ivo Mathé
|
|