"Pozitivni diskriminace Petra Uhla..?"
Na rozdil od USA, kde provedli genocidu uz davno, se evropsti pokrytci
domnivaji, ze diskriminaci obyvatelstva podle jineho klice (ne rasoveho
puvodu) ale dle nazoru vyresi etnicke problemy(tedy potlacovanim
prorasistickych nazoru).
Hmm, doted jsem si myslel, ze u nas se posuzuji ciny, a ne myslenky. I kdyby
pan XXX vyzyval k masovemu vyvrazdeni jakekoliv skupiny lidi, myslim ze na
to ma pravo protoze to neni cin, pouze projev nazoru (i kdyby to prezentoval
jako vyzvu).
Mit ty krasne zakazy omezujici svobody projevu, mohli jsme mit dnes
jeste placatou Zemi, ze pane Uhle?
Osobne si myslim ze prave toto evropske pokrytectvi jeste pridava paru pod
kotel, kdyz nekdo nekoho nenavidi tak at si ulevi tim ze to rekne otevrene.
Jak jinak se o tom dozvedet? Jak jinak mu pomoci?
Jsou zakony omezujici rasismus rasismem rasisticke? Zakon ktery vyclenuje
lidi podle rasy, je NUTNE rasisticky. Zakon by mel merit kazdemu stejne.
Mame sanci dozvedet se objektivne proc dochazi k rasove polarizaci?
Asi ne diky pokrytcum a lidem, co si delaji kariery na pripadech, jako je
Maticni ulice, typicky priklad zneuziti tech "genialnich jiste humannich"
protirasovych zakonu.
A vubec, na Evropu mam takove nazory, ze snahou potlacit zevni projevy
lidske povahy a prirozenosti dela z lidi otroky "antirasistickych" zakonu,
obira lidi o pravo branit se a nadrzuje tak prave tem, kteri techto zakonu
zneuzivaji. Je to zbran otocena proti obyvatelstvu ktera muze vystrelit,
protoze lide maji strach vystoupit s nazory proti "zakonnemu" utlaku.
No ostatne i v USA to Vam tady asi potvrdi zahranicni dopisovatele.
Ale souhlasim s tim ze ackoliv nikomu neupiram pravo na jakykoli nazor (a
jeho prezentaci) s nekterymi lidmi se domluvit neda a ani nema smysl s nimi
polemizovat, pokud jsou zaslepeni (a to plati pro obe strany - zaslepenost
pokrytcu ci rasistu).
Jen takova myslenka, co se stane kdyz si nechame podkopat svobodu projevu -
zezacatku treba zakazem rasistickeho projevu? Dalsi krok bude zakaz pospinit
cisarpana, pak poslance a mame tu zase nejakou diktaturu lidi, kterym se to
hodi a kteri se obali imunitou. Takhle vlastne zanika demokracie...
Poznámka JČ: Určité hranice skutečně existují. Ve Velké Británii je vyzývání k rasové nenávisti trestný čin. Tedy ten, kdo by vyzýval k likvidaci určité etnické skupiny, by byl bezodkladně odsouzen do vězení. Protože ani nám by se nelíbilo, kdyby někdo vyzýval k vyvraždění nás. Zkusme si to na chvíli aplikovat na vlastní kůži. Kdyby byla Česká televize k něčemu, dávno by vysílala pořad, v němž by měla skupina Romů za úkol vystupovat jako Češi a obviňovat Romy a skupina Čechů jako Romové a obviňovat Čechy. Velmi rychle by to odkrylo rasistickou stereotypizaci z obou stran.
Kdo je větší rasista, ptá se Roček
František Roček
Při náhodném setkání s Janem Čulíkem se pan Petr Uhl zeptal, zda je vydavatelem Britských listů, a vyjádřil nespokojenost nad tím, že v nich zveřejňuje články Františka Ročka z Ústí nad Labem, plné nepravdivých informací o Romech a zdi v Matiční, viz tento článek.
Na to mohu odpovědět za sebe: informace, které podával pan Uhl byly mnohdy zkreslené, ačkoli měl prokazatelně podklady, z kterých mohl vycházet. Viz např. otázka velkých nájmů v Matiční? nemluvil pravdu, ač měl podklady o realitě.
Pokud si pan Uhl stěžuje, že přímé zákony, omezující svobodu slova zákazem rozšiřování nenávisti vůči příslušníkům nějaké etnické skupiny a zákazem výzev k omezování jejich práv jinde platí a zde ne a mé články jsou nepochybně za hranicí tohoto zákazu, potom je otázka, kde stojí pan Uhl. Zda není za touto hranicí již dávno.
Škoda že takový zákon zde již není, protože jsem si mohl odpustit polovinu psaní kolem Matiční, protože by i tzv. aktivisté museli vážit svá slova a skutky.
Píši o Matiční a v článcích přímo označuji problémy a mechanismy, které vedou k eskalaci problému. Od nezaměstnanosti k sociální deprivaci atp.
Pokud jsem napsal něco kolem pana Uhla, vždy jsem dokumentoval, proč nemá pravdu, vypsal jsem přesně proč.
Že by "účast na polemice s mými články mohla autora podnítit k dalším protiromským výpadům"? A proč? I v nedávném popisu incidentu o Velikonocích 1998 jsem psal o tehdejší rvačce s porozuměním o hlubších příčinách psychologickém kontextu agresivního postoje, který sžírá sociálně slabé Romy. Jestli to je rasismus ?
Mezi Romy a Vietnamci mám kamarády a např. s manželkou jsme byli na romsko-vietnamské svatbě, manželka byla svědkem.
Jsem stejný rasista asi jako můj pes je kočkou nebo houpacím koněm. Rozumní Romové byli smutní z toho co aktivisté a jejich oficiální pomocníci z Matiční udělali.
Psal jsem o tom konkrétně v novinách, že např. invalidní romský důchodce, který důchod nefixluje, protože ono se bez nohy těžko něco fyzicky dělá, musí myslet na to, že rodina musí zaplatit nájem a všechny poplatky a musí si propočítat kolik mu zůstane na pivo, je to normální slušný člověk a proto považuje chování Romů v Matiční a aktivistický humbuk kolem neplatičů za ostudu.
Den po zveřejnění neutrální zprávy ČTK o opatření v Matiční ulici 15. 5. 1998 např. mluvčí ROI prohlásila, že 350 tisíc korun na zeď by se dalo využít účelněji - třeba na úklid nepořádku v ulici, přistavení kontejnerů a případně posílení policejních hlídek.
Ale to vše již bylo tehdy realizováno. Nevěděla nic a moudře mluvila, podobně jako někteří další aktivisté a politici. V kritice byli tehdy aktivní honiči hlasů, politici malých stran.
Pokud vás uráží má fakta, uveďte stejně konkrétní a ověřitelná, jak je uvádím já. Fakta nejsou rasistická ani aktivistická, ale jen reálná.
Ještě k Mladým ženám z Prahy
Studie paní/slečen Heitlinger a Trnka samozřejmě je neprůkazná, ale stejně samozřejmě ze zcela jiných důvodů, než uvádí Marek Houša. Ono je sice pravda, že ženy myslí jinak než muži přinejmenším v tom smyslu, že ženský mozek zapojuje při řešení (některých) stejných úkolů jiné oblasti než mužský, to ovšem nemusí znamenat - a většinou neznamená - že se budou lišit i výsledky. Nereprezentativnost studie H+T nevyplývá z faktu, že jejím objektem jsou pouze ženy, a už vůbec ne z toho, že ji ženy vytvořily. "Hříchy", které ji znehodnocují, jsou typické pro práce mnoha humanitních vzdělanců bez ohledu na pohlaví, rasu, třídní původ či náboženství.
Především je vzorek populace, z něhož studie vychází (14 osob), příliš malý. Za druhé několik absolventek středních zdravotních škol netvoří reprezentativní vzorek. Jediné závěry, které by bylo možno ze zkoumaného vzorku oprávněně vyvodit, jsou na úrovni výsledků dvou zmatených kosmických průzkumníků z filmu Srdečný pozdrav ze zeměkoule (hráli je Lasica a Satinský): "Některé předměty v obydlí pozemšťanů jsou nerozbitné." "Některé předměty v obydlí pozemšťanů jsou rozbitné." Takže v našem případě asi "Některé mladé ženy v Praze si myslí, že ...". Vše další je nepřípustná extrapolace. Je na pováženou, že se jí dopouštějí lidé vysokoškolsky vzdělaní; dokonce lidé, kteří chtějí zkoumat něco tak komplexního, jako je lidská společnost a fungování lidí v ní.
Navíc, pokud chtěly H+T zkoumat reakce na společenské změny po r. 1989, vybraly si vzorek snad nejméně vhodný. No, to je přehnané, kojenci by byli přece jen ještě nevhodnější... Všechny ženy, jež se zúčastnily výzkumu, prodělaly kolem r. 89 obrovskou změnu svého společenského statutu: ukončily studium a začaly se samy živit. Je málo tak převratných změn v lidském životě: nástup do školy a první povinnosti, konec studia a začátek samostatného života s odpovědností za sebe, narození dítěte a tedy první odpovědnost za jiného, konec práce a odchod do penze. Je pochopitelné, že tato obrovská osobní změna překryla změny společenské. Co mohly ty mladé ženy/dívky porovnávat? Předlistopadovou dobu znaly v jedné pozici, polistopadovou v jiné, úplně odlišné.
Ostatně to, co ze studie H+T otiskly Britské listy, naznačuje, že obě vědkyně postupovaly podivným, leč dosti obvyklým způsobem. Přijely si potvrdit své přesvědčení, že mladé ženy ve východní Evropě se po pádu komunismu začaly emancipovat. Zjistily, že několik žen ve východní Evropě, tedy v Česku, vlastně v Praze, je emancipovaných a tedy sláva, teze je dokázána. To, že ženy v ČSSR byly emancipované a mnohem emancipovanější, než je obvyklé třeba v USA, už dávno před pádem komunismu, je ani nenapadlo. No, a protože jeden závěr je málo, vyvodily ze získaného materiálu (který nestačil ani na původní studii, měla-li být seriózní) ještě další naprosto neoprávněné závěry, třeba ten o obecné politické apatii. Možná, že ty závěry jsou i pravdivé, ale nevyplývají ze zjištěných faktů.
Vítězslav Novák
Poznámka JČ: Studie obou amerických autorek je z přísně sociologického hlediska zřejmě neprůkazná, neboť je vzorek příliš malý. Je to ale zajímavá sonda a zdá se potvrzovat postoje a názory, s nimiž se - i průzkum Britských listů je jen namátkový a nevědecký, není založený na reprezentativním širokém vzorku - kupodivu jaksi setkáváme všude. Autorky si nešly do ČR potvrdit, že se mladé ženy ve východní Evropě po pádu komunismu začaly emancipovat. Naopak tam šly zkoumat tvrzení některých autorů, že se po pádu komunismu české mladé ženy deemancipovaly, rozhodly se samy vrátit se do domácností, mýt podlahu, vařit a starat se o děti. Zjistily, že to tak není, ale už se neptaly například jejich mužských partnerů, co si myslí o postavení žen - vzhledem k tomu, že v ČR o všem rozhodují muži, je to klíčové. Představa, že v ČSSR "byly ženy už před pádem komunismu emancipované a mnohem emancipovanější než v USA" je samozřejmě nesmysl, jak potvrdí každá česká dívka, která vycestuje načas z ČR do USA či západní Evropy - a pak se nerada vrací do Čech. (Tuhle mi jedna takto navrátivší se dívka poznamenala: "Já když vidím v pražském metru ty mladé klacky, ty kluky, co tam arogantně-ledabyle sedí s doširoka rozkročenýma, rozcapenýma nohama, je mi to doslova odporné.") Neemancipovanost českých žen vidíte v Praze už jasně z toho, jak se mladé dívky musejí oblékat a šminkovat - připravit se na trh masa. - To jsou samozřejmě jen dvě povrchní poznámky, příkladu o neemancipovanosti českých žen by se dalo snést mnoho, mnoho.
Jaroslav Plesl kritizuje Respekt, protože mu závidí
Pane Plesle,
zavery vaseho clanku jsou prinejmensim
pochybne, protoze jsou pochybna vychodiska.
Pokud je mi znamo, a predpokladam, ze i vam, Mlynar nema v tydeniku
Respekt zadnou funkci uz temer dva roky, takze vyvozovat z jeho peti
ucasti ve zminenem diskusnim poradu a ze tri ucasti sefredaktora
Respektu Holuba, ze celkem byl Respekt v tomto poradu zastoupen
osmkrat, ve mne vyvolava dojem, ze bud jste na tom na stiru s
elementarni algebrou (aneb scitam baby jabka petrolej) nebo je to vase
revnivost jako redaktora maleho tydeniku (priznam se, ze -- mozna mne
na skodu -- nazev vaseho magazinu vidim poprve) vuci znamemu
konkurentovi a nestitite se pritom ani (zlovolne) manipulace s fakty.
(Zajimave ovsem je, ze v sumaci uvedene v odstavci nasledujicim po
vyctu hostu a jejich frekvenci m.j. uvadite, ze se objevili _dva_
novinari (Respekt, Pravo), takze jste do teto sumace Mlynare nezapocetl
(naopak jste ho zapocetl jako politika). Jak se tedy mohl jako novinar
objevit v nasledujici fabulacni sekci?)
Protoze se nepohybuji v medialnim svete, nevim, zda je
moderator poradu V prave poledne kamaradem nekoho, koho si opakovane
zve do televize (jak pisete v poznamce) a ani nevim o koho by melo jit
-- v clanku pana Plesla o takovem propojeni neni zadna konkretni
zminka, takze nevim, proc se objevila ve vasi poznamce k tomuto clanku,
byla-li to poznamka k tomuto clanku. Ale protoze se pan Plesl ve svem
clanku zminuje o clanku Erika Taberyho, ve kterem autor neprimo
obhajuje zpusob vyberu hostu do diskusnich poradu CT, usuzuji, ze
nejspise pujde o Taberyho...
Uprimne receno, predvadite velmi zajimavou verzi kritickeho a
nezavisleho premysleni.
Pavel Tic
Bylo by lepší zavést profesionální armádu?
Autor si přeje zůstat v anonymitě.
V poslední době se stále častěji objevují spekulace o vhodnosti zrušení všeobecné branné povinnosti a zavedení profesionální armády. Snášejí se nejrůznější argumenty:
1. Moderní techniku nemůže zvládnout amatér během krátké služby.
2. Profesionální armáda je výkonnější.
a mnoho dalších.
K bodu jedna.
Například k obsluze ( přípravě mezi přistáním a novým vzlatem) prvního stíhacího letounu čtvrté generace - Grippen ( výrobce konzorcium Saab + British Aerospace) je plánovaná skupina 5 vojáků základní služby po 8-12 týdenním školení, v čele s jedním profesionálním poddůstojníkem.
Pilot je profesionál, ale...
Například v izraelském letectvu nastupují letci na F-16-ky na 6 letý kontrakt. Pak jdou do zálohy. ( Pokud nejsou povýšeni do vyšších štábních funkci v letectvu.)
Izraelská armáda má dokonce i generály v záloze, kteří nastupují v případě mobilizace do čela kompletně zmobilizovaných brigád a divizí.
Nikdo jen trochu soudný a informovaný jistě nebude tvrdit, že Izraelské ozbrojené síly jsou nekvalitní.
Moderní vojenská technika dnes a v minulosti by se dala s velkou dávkou zjednodušení
přirovnat k obsluhování počítače s dnešním standartem Windows 9X a používáním složitých příkazů Dosu a jiných stejně starých operačních systémů.
Co se nezměnilo, a co se nezmění ani v budoucnosti, je nutná kvalitní fyzická příprava a pilné cvičení se zbraní.
V čem je nevýhoda profesionálních armád.
Náklady
U armád na profesionálním základě tvoří personální náklady největší položku vojenského rozpočtu. Je nutné vojáky nejen platit, ale zaplatit jim adaptaci na civilní život, platit jim penze a další nadstandartní požitky, aby se vůbec dali naverbovat.
Dá se říct - opět se značnou nadsázkou- že můžeme mít plně profesionální armádu, pokud vystačíme s výzbrojí papežských gard - halapartny.
Nedostatek záloh
Velký problém - armády na profesionálním základě - jich vždy mají nedostatek - s výjimkou USA, které jsou tak velké, že to malé procento populace ve zbrani jim stačí.
Obtížný nábor
Ani USA neplatí své vojáky nejlépe. V poslední době ( asi 2 roky) jsou problémy s náborem. I v MFDnes vyšel článek o neplnění náboru. V době konjunktury je možné stejné peníze vydělat mnohem snadněji a bezpečněji.
I tak se ozbrojené síly stávají stále více útočištěm mladých mužů z chudých hispánských a černošských vrstev, kteří jinak nemají velké šance dostat se k vyšší kvalifikaci nebo kvalitnější zdravotní péči.
U nás dosud nejsou tak velké sociální rozdíly, které by vedly k takovéto motivaci.
Navic, při našem, "českém" přístupu k armádě pochybuji, že by se našlo dost "dobrodruhů", aby se z toho dala postavit nějaká armáda.
Zkušenosti z minulosti
Ve skutečné válce nikdy profesionální armáda nestačí. I státy, které měly profesionální armády mezi válkami, musely zavést všeobecnou vojenskou povinnost zavést. Toto zavedení v časové tísni vedlo k nedokonalému výcviku nových branců a tím ke zbytečně velkým ztrátám.
Etická hlediska
Považuji za nemravné, aby někdo dostal zaplaceno za to, že bude místo mě umírat, pokud dojde k tomu, že můj stát bude napaden. Nejsem proti vojenským profesionálům, ale mají být placeni za to, že pracují, a ne pro to, aby se nechávali zabít.
Pokud má tento stát a národ pro nás nějakou cenu, měli bychom být ochotni riskovat všichni, ať profesionálové nebo záložníci.
Jiná věc už je, zda naši politici a vlády opravdu dělají dost pro to, aby si alespoň většina občanů myslela, že se pro tento stát vyplatí riskovat zdraví a život.
Z některých prezentovaných názorů vyplývá přesvědčení, že dnes k žádnému konfliktu nemůže dojít, a pokud ano, stačí spojenectví NATO.
I po první světové válce si lidé mysleli, že už k ničemu takovému nemůže dojít. T o samé si mysleli i po válce druhé. Jak víme, ždy se mýlili. A Nato bude chtít, abychom nejen brali, ale i dávali. A je to tak spravedlivé.
Přesto se nedivívím názorům dnešní mládeže, a zvláště vysokoškolákům. Dnešní situace je taková, že za plnění této povinnosti je člověk spíše trestán než odměněn.
Dnešní branec nastupujíci prezenční službu musí mít zákonitě pocit naprostého pitomce, protože je mnohem výhodnější nenastoupit , než nastoupit.
Pokud nebude absolvování vojenské služby znamenat zvýhodnění i v civilním životě ( jak je tomu třeba v onom zmiňovaném Izraeli ) proti těm, kteří se vojenské služby z nějakého důvodu nezůčastnili, situace se nezlepší.
Také společná služba 24-25 letých absolventů VŠ společně s 18-letými kluky je nesmysl první třídy.
Porevoluční reformy v armádě by byly spíše hodny postavení příslušných politických činitelů před vojenský soud ( za ty průšvihy by se ve slušném státě nějaký ten paragraf našel, a ani by se nemusel křivit). Je zbytečné se o nich jen zmiňovat. Každý, kdo má třeba jen amatérský zájem o vojenství, o nich ví.
Sládkovo věznění v době volby prezidenta Havla je známo i v Austrálii
Podzimní bezradnost v Čechách
V nekterych vecech trva tato bezradnost od dob sametoveho Kocourkova.
Rikate tomu slusne "Monolitni mysleni v Praze po 10 letech".
Take predchozi clanek - svedectvi o prubehu demokraticke revoluce byl
pichnutim do vosiho hnizda.
To monolitni mysleni je jeste horsi nez uvadite,
proste tam rezignovali,
o nekterych vecech se nemluvi, protoze mimo jedine positivum, ze
komuniste byli oficialne odstaveni,
to v mnoha oblastech vypada jako z deste pod okap, (a rostouci
preference komunistu to dokazuji)
a garnitura tech, kteri byli na konferenci a nataceli kormidlo podle
svych tehdy nejlepsich predstav,
byla odstavena rafany s ostrejsimi lokty.
Musel jste jim pripadat trochu divny, kdyz videli, jak je nutite stourat
do 10 let stareho neuspechu.
I Havlovy male politicke pletichy se jim jiste jevily jako jejich
vlastni.
A jestlize mezi radou vyhrad byla i obava z poskozeni povesti
presidenta,
je to svym zpusobem priznani, ci ne ?
To je ovsem ponekud stara" story"
a pripomnela mi to vlastne debata v TV zde v Klokanii.
Myslim ze to zasluhuje zminky
strucne: diskuse na tema budeme republikou, anebo budeme pokracovat s
kralovnou?
Bourliva diskuse, na podiu mezi mnoha Vam neznamymi 2 politicti velikani
minulosti:
byvaly predseda vlady Hawk a zastupce kralovny gen.guverner Hayden.
PS: spor jde o to, zda president voleny parlamentem ci lidmi, a soucasna
verze navrhu je pro parlamentni volbu.
Z utkani techto dvou :
Hawk: volme republiku, je to pokrok a jakekoli vyhrady k legislative se
daji v budoucnu vylepsit.
Hayden: radeji monarchii nez parlamentni volbu presidenta. Volbu z
rukou parlamentu do rukou lidu nikdy v budoucnu
nezmenite! Chcete vytvorit situaci jako v CR ? Kdy byl president
zvolen jen proto,
ze jeden poslanec byl ve vezeni a nemohl volit proti ?
Tak to pan
Hayden rekl!
What a shame ! Pro nas vsechny obcany CR..!
Po tolika letech se tohle vytahne a pusobi to jako velmi silny argument
v diskuzi o to, jakou formu volby presidenta zvolit!
Proboha jen ne Ceskou, kdy parlament zvoleny lidem vubec nevyjadruje
vuli lidu !
K priznani k tomuto Kocourkovu jste vlastne nutil pany na konferenci
svymi dotazy jakze to vlastne delali (manipulovali)
jejich sametovou revoluci!
Pouze v jedne veci jste nepresny.
"Nikdo z porazenych nebyl prizvan".
Dovoluji si povazovat komunistu, i kdyz toho nejumirnenejsiho jako je
vami citovany Venek Silhan
za predstavitele porazeneho komunismu (, i kdyz byl pro komunisty u
vlady neprijatelny.)
Diky za oba clanky
Vice takovych
Sincerely
Mike Jarolím
Poznámka JČ: Věnek Šilhan byl politicky zlikvidován jako reformátor a člověk roku 1968 hned počátkem Husákovy normalizace a v žádném případě nebyl v letech 1969 - 1989 součástí vládnoucího komunistického establishmentu. Patřil v té době k utlačovaným.
Darwinismus
Vazeny pane,
rad bych reagoval na Vas clanek v Britskych listech. Jsem prirodovedec
(vzdelanim fyzik) a mam hrozne nerad, kdyz lide do otazek prirodovedy pletou
argumentaci, ktera nema s prirodovedou nic spolecneho. Mezi takovy zpusob
argumentace pocitam i citaci bible ci jinych dogmat.
Priznejme si. ze oba asi vime o paleontologii a podobnych oborech
prilis malo, abychom mohli objektivne posoudit kvalitu vecnych dukazu - to
predpoklada nekolikalete soustavne studium oboru, vcetne praktickeho
"osahani" problemu jak v terenu, tak v muzeich. Na nasi urovni muzeme spise
diskutovat filosoficke otazky spojene s tematem (predpokladam, stejne jako
pani Juliana).
Podobne pohledy jsem nasel v materialech "Svedku
Jehovovych" - silne dogmaticke a netolerantni, a tedy nepusobici duveru. Ale
priznavam, ze to neni dukazem nespravnosti - jejich dogmaticke pojeti by mne
asi dokazalo zosklivit i jinak zcela spravnou teorii.
Jako prirodovedec se musim pri otazce o existenci Boha ptat: co presne
myslite existencí Boha. Pokud pojmete tento pojem dostatecne abstraktne (a
napr. puvodni semitska koncepce Boha ze stareho zakona se tomu znacne
priblizuje, na rozdil od Noveho zakona), potom zjistite, ze mezi pojmy
"priroda" a "Buh" je jediny rozdil: prvy je nezivotny, druhy zivotny. To je
ovsem rozdil gramaticky, a gramatika je umely lidsky vytvor (pravda, velmi
stary). Souhlasim, ze pri dostatecne obecnem a abstraktnim pojeti Boha asi
tezko najdete logicky ci empiricky (a tedy pro prirodovedce prijatelny)
dukaz o jeho existenci ci neexistenci. To je pripad clanku Ondreje Kadlece.
V prirodnich vedach je zvykem vytvaret teorie na zaklade pozorovani,
casto s vyuzitim slozitych logickych (a ve fyzice matematickych) konstrukci.
Teorii lze napadnout bud na zaklade nesouhlasu s pozorovanim nebo poukazanim
na jeji vnitrni nelogicnost. Proto mne napriklad vadi, kdyz nekdo napada
Teorii relativity proto, ze autor byl zid.
Pritom jako prirodovedci mi
nevadi moralni nepripustnost takove argumentace (ta mi vadi jako cloveku),
ale nepripustnost napadat fyzikalni teorii napadanim osoby jejiho autora;
stejne by mi vadilo napadani teorie oznacenim autora napr. za zlocince, i
kdyz jako clovek bych s odsouzenim takove osoby (ne teorie) zcela souhlasil.
Slozitejsi uz je pojem "stvoritel"; na argumenty, ze nekdo musel svet
stvorit, odpovidam otazkou: A kdo stvoril toho stvoritele? Tady je moje
vseobjimajici priroda univerzalnejsi, zadneho stvoritele nepotrebuje.
Alespon z meho pohledu.
Ovsem stejne jako pani Juliane mi vadi casta argumentace vericich o
jakesi jejich moralni nadrazenosti; praxe nekterych cirkvi, jak v minulosti
tak dnes, svedci spise o opaku.
S radosti se odvolavaji na Prikazani, aby je
jejich cirkev vzapeti porusila. Napr. prikazani "jednoho boha svetiti
budes", vychazejici z puvodni semitske tradice, nahrazuji Otcem, Synem a
Duchem svatym, dvanacti apostoly a posleze spolecenstvim mnoha svatych.
Tim
se stava jejich vira vnitrne rozpornou a tedy pro mne tezko prijatelnou.
Verim, ze tolerantni krestane typu Ondreje Kadlece by nasli i
uspokojivejsi vysvetleni tohoto logickeho paradoxu (ve stredoveku o tom
cirkevni ucenci dokazali bezvysledne diskutovat staleti, podle zjevneho
postupu: pravda je takovato, musite ji dokazat).
Takovy postup hledani
pravdy je pro mne tezko prijatelny. Bohuzel neexistuji pouze tolerantni
krestane, praxe minulych i tohoto stoleti to mnohokrat dokazala.
Konecne teorie neodarwinistu o vyvoji probihajicim spise ve skocich
(ovsem jeden "skok" trva mnoho generaci) neni v rozporu s puvodnim
darwinismem, kde vyvoj probihal neustale; mezi obema pojetimi dokonce
existuje prakticky spojity prechod.
Rozpor je mensi nez treba mezi
Newtonovou a Einsteinovou fyzikou, presto Einstein nezatracuje Newtona,
pouze jeho teorii rozviji do oblasti, o kterych Newton nemel predstavu. Z
ryze formalniho matematickeho hlediska je Newtonova fyzika limitnim pripadem
fyziky Einsteinovy.
Jiří Soler
Novela zákona o občanství
Jiřina Fuchsová
Zasláno do Senátu, Praha, ČR.
Novela zakona o "nabyvani obcanstvi"
je PASKVIL.
Rodili Cesi dosud v zahranici zlocinne BEZ
OBCANSTVI CESKEHO jsou nuceni konzularnimi
uredniky podepsat PROHLASENI, ze sve ceske
(csl, csflr, cse etc etc) OBCANSTVI
"POZBYLI" v den sve americke naturalizace.
Cesi v USA by tak byli Cechy pouze
DO SVE AMERICKE NATURALIZACE a opet nyni,
'OD DATA "UDELENI" SVEHO! CESKEHO OBCANSTVI
(se kterym se NARODILI.)
Vzhledem k tomu, ze vetsina obyvatel CR
doma i v zahranici nijakym DOCASNYM
"ceskym obcanstvim" nijak netrpi, i dosud
diskriminovani Cesi v USA trvaji na tom,
ze CECHY NIKDY BYT NEPRESTALI.
Ani nase OBCANSTVI NENI PRERUSOVANE.
Souhlasime proto s vice-premierem Lanskym,
ktery 14. rijna 1999 prohlasil cesky
zakon o obcanstvi za "PASKVIL."
2. zari 1999 prijata novela opet udeluje
VYJIMKY ze SPATNEHO ZAKONA.
Maji li dnes tisice a tisice Cechu DVOJI
(vicenasobne) statni obcanstvi,
zakon, ktery zastava princip
jeden Cech =jedine statni obcanstvi
(prevzaty z komunisticke ery!)
je lzivy.
Jirina Fuchsova
P.S. Nase organizace zadaji vladu USA,
aby zmrazila veskery majetek Ceske republiky v USA do te doby, nez
cesky parlament zpusobem ustavni nouze
okamzite, celoplosne a RETROAKTIVNE
navrati ceske obcanstvi vsem dosud
zlocinne (obstrukce spravedlnosti, zadrzovani
identity, nasilne odpirani obcanskych prav)
diskriminovanym "nekterym" dnesnim obcanum
USA.
USA je smluvnim partnerem Ceske republiky
v NATO. Je ostudne, ze CR se k OBCANUM
USA chova zpusobem, jakym se nechovaji ke
svym mensinam v USA ani napr. Polsko, Madarsko,
nebo i dokonce Slovensko...
19. X. 1999