1. 9. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
1. 9. 2006

Policejní odposlechy Klausových poradců: RRTV zahájila s Českou televizí správní řízení

Motto: Teď vám ukážeme, jak nebezpečně se lidé ve státní správě a v justici mohou spolčovat a ovládat ty nejvyšší instituce.

Daniela Drtinová, moderátorka ČT

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila s Českou televizí správní řízení, neboť použitím záznamů policejních odposlechů v reportáži v pořadu Události dne 17. února 2006 od 19.15 hod. na programu ČT1 a v pořadu Události, komentáře dne 17. února 2006 od 22.30 hod. na programu ČT1 se mohl dopustit porušení povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů dle § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb. Přitom tentokrát, kupodivu, Česká televize dala korektní možnost všem odposlechnutým se k odvysílanému vyjádřit. A to je u "investigací" redakce zpravodajství a publicistiky ČT jev nebývalý...

O co šlo?

Česká televize uvedla ve zpravodajských a publicistických pořadech Události a Události, komentáře, že tři vysocí představitelé české justice byli před dvěma lety v kontaktu s členem takzvaného Berkova gangu Vladislavem Větrovcem. Vladislavu Větrovcovi například pomáhali získávat kontakty u Nejvyššího soudu nebo mu radili. Dokládají to podle reportéra ČT Jiřího Hynka policejní odposlechy telefonních hovorů, která Česká televize zveřejnila.

Všichni tři patřili v té době mezi externí konzultanty prezidenta republiky Václava Klause.

doslovný přepis obou pořadů, které se nelíbí RRTV ZDE

Větrovec hledal pomoc u poradců Klause

Bohumil Klepetko, moderátor : Právě začaly páteční Události, dobrý večer.

Iveta Toušlová, moderátorka : Dobrý večer. Tři vysocí představitelé české justice byli před dvěma lety v kontaktu s členem Berkova gangu Vladislavem Větrovcem. Dokládají to policejní odposlechy telefonních hovorů, které získal náš reportér Jiří Hynek. Vladislavu Větrovcovi třeba pomáhali získávat kontakty u Nejvyššího soudu nebo poskytovali rady, všichni tři přitom patří mezi externí konzultanty prezidenta Václava Klause.

Jiří Hynek, redaktor : Soudce Nejvyššího soudu Zdeněk Sovák měl s Vladislavem Větrovcem nejužší styky, podle odposlechů mu Větrovec dával často k dispozici například auto s řidičem. Sovák o tom odmítl s Českou televizí mluvit.

Zdeněk Sovák, soudce : Mně nezbývá, než abych vám popřál hezký zbytek dne a mějte se zatím hezky.

Jiří Hynek, redaktor : Odposlechy dokládají, že Sovák zase pro sebe i Větrovce domlouval kontakty v justici, oba je potřebovali. V té době jim hrozilo trestní stíhání za to, že vydali knihu obsahující odborné texty opsané od kolegů. Sovák podle odposlechů hovoří s Větrovcem o tom, že je schopen domluvit například schůzku s předsedou městského soudu a členem externího sboru poradců prezidenta Janem Sváčkem. Právě u městského soudu v případě odvolání mohla kauza opisování skončit.

ukázka odposlechů

Zdeněk Sovák : Zatím je to v optimální podobě, volal mi pan předseda městského soudu, který říkal, že se velice těší na naši dnešní schůzku. Řekl, že by to měl do půl desáté stačit.

Jiří Hynek, redaktor : Sovák se poté baví i o tom, že schůzka proběhla.

ukázka odposlechů

Vladislav Větrovec : Já tě zdravím, bráško, ahoj, tak jak jsi se vyspinkal?

Zdeněk Sovák : No, kamaráde, teda už jsem trošičku pohromadě, bylo to velmi fajn a i ten Honzík, že se tam objevil, teda jako Sváčků, tak to, myslím, taky bylo ...

Vladislav Větrovec : Nabídl mně týkání.

Jan Sváček, předseda Městského soudu v Praze : Naprosto vylučuju, nikdy jsem se s panem Větrovcem nesetkal.

Jiří Hynek, redaktor : Přímý důkaz o schůzce neexistuje. Kvůli hrozícímu stíhání Sováka v kauze opisování textů kontaktoval Sovákův kamarád Větrovec i Karla Muzikáře, advokáta a dalšího člena konzultativního sboru právních expertů prezidenta. Větrovec s ním mluvil o tom, zda se kauza může dostat na stůl prezidentovi, ten totiž v některých případech musí dát se stíháním soudce souhlas.

ukázka odposlechů

Vladislav Větrovec : Kdyby chtěli zahájit trestní stíhání, tak musí dát souhlas, že jo.

Karel Muzikář : No, ale já si myslím, že tam nám jde hlavně o to, aby ho vůbec nedostali z toho soudu, ne?

Vladislav Větrovec : No, samozřejmě, samozřejmě.

Jiří Hynek, redaktor : Muzikář dnes říká: "Vzpomínám si, že chtěli hlavně, abych objektivně informoval prezidenta o pozadí celé kauzy."

Karel Muzikář, advokát, externí konzultant prezidenta : Jestli jsme řešili nějaké jaksi procesní otázky, které by spočívaly v tom, jakým způsobem lze, nebo nelze odvolávat, to jsme pravděpodobně, já si to nepamatuju, samozřejmě tady je podstatné to, aby byl prezident jaksi informován i odjinud, než, než ze sdělovacích prostředků.

Jiří Hynek, redaktor : Muzikář říká, že s prezidentem nakonec o kauze nemluvil, tvrdí, že nevěděl nic o zapojení Větrovce do kauzy Berka. Externím poradcem prezidenta Klause je i bývalý děkan Právnické fakulty v Plzni Milan Kindl, i tam hledal Větrovec pro Sováka pomoc. Vzkazy pro Větrovce do telefonu vždy četla Kindlova sekretářka.

ukázka odposlechů

sekretářka Milana Kindla : Já budu přesně číst, jo?

Vladislav Větrovec : Ano, ano.

sekretářka Milana Kindla : "Úplně náhodou jsem potkal pana ministra Čermáka, kupodivu na Zdeňkovu věc nahlíží docela mírně, proto bych ve vztahu k ministerstvu asi nic nepodnikal. Ihned po návratu se ozvu, držím palce."

Vladislav Větrovec : Vynikající.

Jiří Hynek, redaktor : Milan Kindl na otázky České televize nereagoval. Podle svých kolegů je na dovolené. Mluvčí prezidentské kanceláře Hájek už dříve České televizi napsal, že nemá o aktivitách gangu soudce Berky žádné informace.

Iveta Toušlová, moderátorka : Zda je česká justice skutečně prorostlá zločinem a zda by se měly české soudy kontrolovat zvenčí, o tom bude řeč v Událostech, komentářích. Do studia přijdou prezident Soudcovské unie Jaromír Jirsa a Pavel Bílek z Českého helsinského výboru. Tak si v půl jedenácté nezapomeňte pustit první program České televize.

Zdroj: ČT 1 17. 2. 2006, 19:15, Události

Tři představitelé české justice jsou zapojeni do kauzy Berkova gangu

Jan Němec, moderátor : Tři vysocí představitelé české justice byli před dvěma lety v kontaktu s členem takzvaného Berkova gangu Vladislavem Větrovcem. Dokládají to policejní odposlechy telefonních hovorů, která má k dispozici reportér ČT Jiří Hynek. Vladislavu Větrovcovi například pomáhali získávat kontakty u Nejvyššího soudu nebo mu radili. Všichni tři patří mezi externí konzultanty prezidenta republiky.

Jiří Hynek, redaktor : Soudce Nejvyššího soudu Zdeněk Sovák měl s Vladislavem Větrovcem nejužší styky, podle odposlechů mu Větrovec dával často k dispozici například auto s řidičem. Sovák o tom odmítl s Českou televizí mluvit.

Zdeněk Sovák, soudce : Mně nezbývá, než abych vám popřál hezký zbytek dne a mějte se zatím hezky.

Jiří Hynek, redaktor : Odposlechy dokládají, že Sovák zase pro sebe i Větrovce domlouval kontakty v justici, oba je potřebovali. V té době jim hrozilo trestní stíhání za to, že vydali knihu obsahující odborné texty opsané od kolegů. Sovák podle odposlechů hovoří s Větrovcem o tom, že je schopen domluvit například schůzku s předsedou městského soudu a členem externího sboru poradců prezidenta Janem Sváčkem. Právě u městského soudu v případě odvolání mohla kauza opisování skončit.

ukázka odposlechů, Větrovec volá Sovákovi

Zdeněk Sovák : Zatím je to v optimální podobě, volal mi pan předseda městského soudu, který říkal, že se velice těší na naši dnešní schůzku. Řekl, že by to měl do půl desáté stačit.

Jiří Hynek, redaktor : Sovák se poté baví i o tom, že schůzka proběhla.

ukázka odposlechů, Větrovec volá Sovákovi

Vladislav Větrovec : Já tě zdravím, bráško, ahoj, tak jak jsi se vyspinkal?

Zdeněk Sovák : No, kamaráde, teda už jsem trošičku pohromadě, bylo to velmi fajn a i ten Honzík, že se tam objevil, teda jako Sváčků, tak to, myslím, taky bylo ...

Vladislav Větrovec : Nabídl mně týkání.

Jan Sváček, předseda Městského soudu v Praze : Naprosto vylučuju, nikdy jsem se s panem Větrovcem nesetkal.

Jiří Hynek, redaktor : Přímý důkaz o schůzce neexistuje. Kvůli hrozícímu stíhání Sováka v kauze opisování textů kontaktoval Sovákův kamarád Větrovec i Karla Muzikáře, advokáta a dalšího člena konzultativního sboru právních expertů prezidenta. Větrovec s ním mluvil o tom, zda se kauza může dostat na stůl prezidentovi, ten totiž v některých případech musí dát se stíháním soudce souhlas.

ukázka odposlechů, Větrovec volá Muzikářovi

Vladislav Větrovec : Kdyby chtěli zahájit trestní stíhání, tak musí dát souhlas, že jo?

Karel Muzikář : No, ale já si myslím, že tam nám jde hlavně o to, aby ho vůbec nedostali z toho soudu, ne?

Vladislav Větrovec : No, samozřejmě, samozřejmě.

Jiří Hynek, redaktor : Muzikář dnes říká: "Vzpomínám si, že chtěli hlavně, abych objektivně informoval prezidenta o pozadí celé kauzy."

Karel Muzikář, advokát, externí konzultant prezidenta : Jestli jsme řešili nějaké jaksi procesní otázky, které by spočívaly v tom, jakým způsobem lze, nebo nelze odvolávat, to jsme pravděpodobně, já si to nepamatuju. Samozřejmě tady je podstatné to, aby byl prezident jaksi informován i odjinud, než, než ze sdělovacích prostředků.

Jiří Hynek, redaktor : Muzikář říká, že s prezidentem nakonec o kauze nemluvil, tvrdí, že nevěděl nic o zapojení Větrovce do kauzy Berka. Externím poradcem prezidenta Klause je i bývalý děkan Právnické fakulty v Plzni Milan Kindl, i tam hledal Větrovec pro Sováka pomoc. Vzkazy pro Větrovce do telefonu vždy četla Kindlova sekretářka.

ukázka odposlechů, Větrovec volá sekretářce Milana Kindla

sekretářka Milana Kindla : Já budu přesně číst, jo?

Vladislav Větrovec : Ano, ano.

sekretářka Milana Kindla : "Úplně náhodou jsem potkal pana ministra Čermáka, kupodivu na Zdeňkovu věc nahlíží docela mírně, proto bych ve vztahu k ministerstvu asi nic nepodnikal. Ihned po návratu se ozvu, držím palce."

Vladislav Větrovec : Vynikající.

Jiří Hynek, redaktor : Milan Kindl na otázky České televize nereagoval. Podle svých kolegů je na dovolené. Mluvčí prezidentské kanceláře Hájek už dříve České televizi napsal, že nemá o aktivitách gangu soudce Berky žádné informace.

Daniela Drtinová, moderátorka : Teď vám ukážeme, jak nebezpečně se lidé ve státní správě a v justici mohou spolčovat a ovládat ty nejvyšší instituce. Zdeněk Sovák pracoval dříve jako soudce Nejvyššího soudu. Poté, co se ukázalo, že opisoval texty kolegů, ho tehdejší ministr spravedlnosti Karel Čermák dočasně zprostil výkonu soudcovské funkce. Současný ministr Pavel Němec mu ale soudcovský talár zase vrátil. Z Nejvyššího soudu přešel Sovák na Vrchní soud v Praze. Když byl soudcem na Nejvyšším soudu, tak mimo jiné osvobodil syna Vladimíra Železného, kterého soudy nižší instance původně poslaly do vězení za dvě znásilnění. Za opisování textů a podvody byli kromě Sováka obžalováni taky Libor Nedorost z Nejvyššího státního zastupitelství a jeho kamarád Vladislav Větrovec. Ten mimo jiné působil v rozkladové komisi Národního bezpečnostního úřadu. Bývalý soudce Sovák taky před časem v opilosti havaroval a způsobil škodu za dvě stě dvacet tisíc korun, zaplatil ale pouze tisíc pět set korun pokuty. Způsob, jakým byla nehoda vyšetřena, se nezdál protikorupční policii, která kvůli tomu obvinila i dalšího soudce z Litoměřic. Tehdejší ministr spravedlnosti Karel Čermák navíc už v roce 2004 poukázal na to, jak se kauza opisovačů textů proplétá s kauzou podvodných konkurzů. Do ní je zapleten kromě Větrovce i další soudce, Jiří Berka a jde v ní o stovky miliónů korun. Aktéři obou afér se navzájem znali a kryli jeden druhého díky funkcím ve státní správě, které zastávali, mimo jiné právě i v Národním bezpečnostním úřadu. Bývalý ministr Čermák k tomu v roce 2004 řekl na iDNES: "Má to vlastně takovou italskou či sicilskou příchuť." O mafiánském skandálu, který otřásá justicí, psali v té době i novináři.

BESEDA

Jan Němec, moderátor : A ve studiu už vítám prezidenta Soudcovské unie České republiky Jaromíra Jirsu. Dobrý večer.

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : Hezký dobrý večer.

Jan Němec, moderátor : A Pavla Bílka, zástupce ředitelky Českého helsinského výboru. Dobrý večer i vám.

Pavel Bílek, zástupce ředitelky, Český helsinský výbor : Dobrý večer.

Jan Němec, moderátor : Pane prezidente, váš komentář k tomu, co jsme teď slyšeli?

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : Mne překvapuje zejména to, že v tom máte poměrně jasno na rozdíl zřejmě od orgánů činných v trestním řízení. Já mám informace zprostředkované pouze z médií a nedovolil bych si tvrdit, že celá česká justice je prolezlá organizovaným zločinem. Víte, ono ...

Jan Němec, moderátor : To tady nikdo netvrdil, že je celá justice prolezlá. Spíš mi řekněte váš názor z toho, co jste slyšel ...

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : Víte, ono ... Já zopakuji to, co jsem říkal před půl rokem na tomto místě. Pokud se prokáží některá tvrzení, která se objevila v té vaší ukázce, tak to bude velká rána pro českou justici, ze které se bude dlouho vzpamatovávat. Ale já nevím, v jakém ...

Jan Němec, moderátor : A z těch úryvků, a z těch úryvků, které jste slyšel ...

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : ... stádiu je v současné době trestní řízení, zda bylo sděleno obvinění panu doktoru Sovákovi, případně za co. Máte zřejmě v tomto směru lepší ...

Jan Němec, moderátor : Podle mých informací pokračuje obžaloba už. Řekněte mi, neukazuje to minimálně na klientelismus mezi těmi lidmi?

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : Možná by to měla být otázka na kolegu, pana doktora Bílka ...

Jan Němec, moderátor : Na toho se zeptám, toho se zeptám samozřejmě také. Ale váš odhad?

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : Já zopakuji další větu, kterou jsem zde řekl už před půl rokem. Já to nepovažuji za systémovou záležitost české justice, já to považuji za ...

Jan Němec, moderátor : Ale mluvme o tom konkrétním případě.

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : ... zatím neprokázané selhání jedince.

Jan Němec, moderátor : Když se podívám na etické zásady z internetových stránek Soudcovské unie: Při výkonu funkce soudce nepřímá dary, výhody či jiná plnění, která by mohla vzbudit dojem, že jsou poskytována v souvislosti s výkonem funkce. Tam už se mluví o tom "by mohla vzbudit dojem". Nepatří nebo neplatí, stejně jako u politiků, v případě soudce spíše presumpce viny než neviny?

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : Určitě na soudce bychom měli mít, pokud se týká etiky i chování, daleko větší nároky než je to u běžných občanů. My jsme také v tom z tohoto důvodů přijali etický kodex na našem posledním shromáždění. Já se dále zaobírám myšlenkou, že by oživil činnost soud unie, který byl zatím spící institucí a vyjadřoval by se k podobným kauzám bez ohledu na to, jak dopadnou v kárném řízení nebo v trestním řízení.

Jan Němec, moderátor : Já vás poprosím, teď právě z toho etického hlediska. Vyjádřete se z etického hlediska k tomuto případu, k případu pana soudce Sováka, to, že se mu vrátil talár. Považujete to, že to je v pořádku?

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : Podívejte se, z etického hlediska ...

Jan Němec, moderátor : Když mluvíme o tom etickém kodexu.

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : Já znovu zopakuji to, že já se dozvídám tady z nějakého šotu jakési informace. Mne by zajímalo ...

Jan Němec, moderátor : Nebo přímo z policejních odposlechů.

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : ... zajímalo by mne také to, jak je možné, že nějaké odposlechy, ve kterých, které se evidentně netýkají ani trestné činnosti, že je někdo pašuje na veřejnost a je to spousta záležitostí, která je pro mne na této kauze nejasná. Já skutečně nevím, máte zřejmě lepší informace o té záležitosti, nevím ...

Jan Němec, moderátor : Ale aspoň k tomu, co jste slyšel.

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : ... k čemu se mám vyjadřovat. Pokud ...

Jan Němec, moderátor : No, zda ... Ano.

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : ... pokud by se prokázala ta tvrzení, která byla naznačena v reportáži, tak samozřejmě by to bylo v rozporu s etickým kodexem nepochybně a nejen v rozporu s etikou soudce.

Jan Němec, moderátor : Pane Bílku, váš komentář?

Pavel Bílek, zástupce ředitelky, Český helsinský výbor : Některé, minimálně některé z těch dostupných shromážděných informací mohou být nepochybně varovné, mohou vypovídat o tom, že někteří lidé v určitém postavení, ať už v jakékoliv podobě, přestupují pravidla ve svůj prospěch. Bavme se teďka o tom, jakým způsobem. Soudnictví musí být nezávislá a nestranná moc, samostatná struktura ve státě, což ovšem neznamená na druhé straně, že může zůstat nekontrolovatelnou anebo že může prorůstat se státní správou.

Jan Němec, moderátor : To jsou takové, řekněme, řekněme, obecné zásady. Český helsinský výbor mapuje situaci české justice poměrně dlouho. Zkuste odhadnout, jak moc je v ní třeba rozšířena, ani ne třeba korupce, ale ten klientelismus?

Pavel Bílek, zástupce ředitelky, Český helsinský výbor : Ta otázka je zajímavá, ale nezodpověditelná. Systémově česká justice nepatří obecně v Evropě k justicím, které by byly zásadním způsobem, to si tvrdím říci, korupcí nebo závažnou trestnou činností zasaženy. Problém je v tom, že v jednotlivých případech, které se objevují, lze chovat důvodné pochybnosti o tom, zdali jsou důsledně a do důsledku samého prošetřeny.

Jan Němec, moderátor : Není třeba využívání právě přátelských vazeb, známostí v profesním životě obecně nemoc české společnosti? Známe to všichni, "Franto, Karel to nějak zařídí".

Pavel Bílek, zástupce ředitelky, Český helsinský výbor : Já se obávám, že klientelismus je velmi rozšířeným jevem v české společnosti a z tohoto důvodu ho asi nelze vyjmout ani z oblasti justiční, policejní a vůbec státní správy jako takové, protože to je živná půda pro klientelismus.

Jan Němec, moderátor : Pane prezidente, vy jste řekl, že chystáte nový etický kodex. Není to ale tak, že soudci ...

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : Nechystáme, my jsme ho přijali už před dvěma měsíci.

Jan Němec, moderátor : A ještě ho nemáte na svých stránkách. Není to tak, že soudci ...

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : Máme ho na webových stránkách, dneska jsem si ho tisknul z těch webových stránek.

Jan Němec, moderátor : Já jsem si tiskl vaše zásady zatím. Ale dobrá, etický kodex nebo etické zásady. Není to ale tak, že soudci vlastně vědí, co by měli dělat, jenom to někteří z nich prostě nedělají? Jinými slovy, že to ten etický kodex sám o sobě nevyřeší. Je vůbec nějak vymahatelný?

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : Samozřejmě, každý etický kodex se nese spíše v té obecné rovině, shromažďuje jakési nepsaná, jakási nepsaná pravidla. I novináři mají etický kodex. Etický kodex ze své podstaty těžko může být vymahatelný. Já samozřejmě jakožto soudce, který by měl vynášet vykonatelná rozhodnutí, tak se zamýšlím i nad tím, jakým způsobem ten etický kodex vykonat. A napadla mne právě myšlenka se soudem unie, že by měl vydávat jakási prohlášení, zahájit diskusi nad jednotlivými tématy na stránkách našeho časopisu, na webových stránkách a potom bychom se nepochybně dostali mnohem dál, pokud se týká etiky nejen soudců, ale etiky obecně.

Jan Němec, moderátor : Ten případ bude dál nepochybně předmětem zájmu. Pánové, já vám děkuji za vaše názory, návštěvu. Na shledanou.

Jaromír Jirsa, prezident Soudcovské unie ČR : Já také děkuji. Na shledanou.

Pavel Bílek, zástupce ředitelky, Český helsinský výbor : Na shledanou.

Zdroj: ČT 1 17. 2. 2006, 22:30, Události, komentáře

Přepisy jsou uloženy v archivu Newton IT

                 
Obsah vydání       1. 9. 2006
1. 9. 2006 Policejní odposlechy Klausových poradců: RRTV zahájila s Českou televizí správní řízení Štěpán  Kotrba
3. 9. 2006 Ožralý soudce se vrací Štěpán  Kotrba
3. 9. 2006 Čulík jako Havlík Ivan  Gabal
3. 9. 2006 Sami máte možnost posoudit úroveň Gabalovy argumentace Jan  Čulík
2. 9. 2006 Média a politika v ČRo 6
3. 9. 2006 BOMARC: klasický případ "obranné" střely s jadernou hlavicí Petr  Nachtmann
1. 9. 2006 Zesílil nátlak na zákaz tříštivých bomb, poté, co byl obviněn Izrael, že jich použil proti civilistům
1. 9. 2006 Americký protiraketový deštník funguje, pouze když je hezky a neprší Štěpán  Kotrba
1. 9. 2006 Po izraelském útoku na Libanon: Souvislosti a perspektivy Thomas  Franke
1. 9. 2006 Japonští vojáci na izolovaném českém ostrově Bohumil  Kartous
1. 9. 2006 Izrael: demokracie, ale... Fabiano  Golgo
1. 9. 2006 Jiný kraj, jiný mrav Jakub  Rolčík
1. 9. 2006 Jeden sen Tomáš  Čurda
1. 9. 2006 Zdroje energie: Rusko hrozbou pro Spojené státy Jakub  Rolčík
1. 9. 2006 Vláda: objektivita odbornosti? Max  Fischel
1. 9. 2006 Kam s Gandalovičem aneb ministerstvo pro evropský rozvoj není ministerstvo pro místní rozvoj Oldřich  Průša
1. 9. 2006 Sparta, vláda, talenty Vít  Klíma
1. 9. 2006 Milan Tobiáš: snaha někoho profesně zlikvidovat? Ondřej  Šlechta
1. 9. 2006 Veliteli tolerovaný Tobiáš Štěpán  Kotrba
1. 9. 2006 Naklonujte si politologa Jiří  Pehe
1. 9. 2006 Vyšetřování ztráty třídní knihy Jaromír  Máša
1. 9. 2006 Proč se Jan Čulík diví zpravodajství ČT? Lubomír  Brožek
31. 8. 2006 "Takhle, já musím souhlasit s tím, co tady řekl kolega" Jan  Čulík
30. 8. 2006 Protiraketová základna jako pomník Petr  Frish
31. 8. 2006 Zhoubné myšlenky Institutu sv. Josefa
31. 8. 2006 Všichni skuteční demokraté Milan  Vlk
30. 8. 2006 New York Times zablokoval pro britské čtenáře přístup k článku o teroristických spiklencích
30. 8. 2006 Státní zástupkyně ví o podvodných machinacích policistů v kauze Srba, ale mlčí Štěpán  Kotrba
30. 8. 2006 Falešná karta lidských práv a zdravotní péče Ivan  David
6. 8. 2006 Hospodaření OSBL za červenec 2006
22. 11. 2003 Adresy redakce

O českých tajných službách RSS 2.0      Historie >
3. 9. 2006 Ožralý soudce se vrací Štěpán  Kotrba
1. 9. 2006 Policejní odposlechy Klausových poradců: RRTV zahájila s Českou televizí správní řízení Štěpán  Kotrba
31. 3. 2006 Respektovaný fízl Štěpán  Kotrba
17. 9. 2004 Velké policejní ucho Štěpán  Kotrba
9. 1. 2004 Proč prodávat zlatá vejce Telecomu? Štěpán  Kotrba
13. 11. 2003 Odposlech, "státní orgán" a možné melouchy Ivan  David
30. 10. 2003 Srba: Mrzena má více rozumu než vedení České televize Štěpán  Kotrba
14. 7. 2003 Kdo dnes může bez povolení odposlouchávat i poslance? Štěpán  Kotrba
1. 7. 2003 Kauza Srba: shovívavost soudu nebo mediální kalkul? Karel  Mašita
30. 6. 2003 Za přípravu vraždy dostal Srba osm let Štěpán  Kotrba
13. 3. 2003 Srba a konec vojenské rozvědky v Čechách Štěpán  Kotrba
13. 1. 2003 Jaké petice jsou přípustné   
12. 1. 2003 Petice za veřejný soud s Vladimírem Hučínem   
18. 10. 2002 Zákon tvrdé ruky aneb konec demokratů v Čechách Štěpán  Kotrba
7. 8. 2002 Spektakulárně parlamentní konec vojenské špionáže v Čechách Štěpán  Kotrba

Válka politiků, policajtů a tajných agentů o moc a o peníze RSS 2.0      Historie >
3. 9. 2006 Ožralý soudce se vrací Štěpán  Kotrba
1. 9. 2006 Policejní odposlechy Klausových poradců: RRTV zahájila s Českou televizí správní řízení Štěpán  Kotrba
30. 8. 2006 Státní zástupkyně ví o podvodných machinacích policistů v kauze Srba, ale mlčí Štěpán  Kotrba
29. 8. 2006 Jaké bylo pozadí útoku na Kateřinu Jacques? Štěpán  Kotrba
24. 8. 2006 "Srbovi odborníci" podávají trestní oznámení na Respekt a Oživení Štěpán  Kotrba
17. 8. 2006 Past na mediální krysy - případ údajné korupce Srby na ministerstvu zahraničí byl vykonstruován fízly Štěpán  Kotrba
15. 8. 2006 Paroubek už má Kmenty plné zuby Štěpán  Kotrba
14. 8. 2006 Krysy vyrážejí z mediálního podpalubí do útoku Štěpán  Kotrba
11. 8. 2006 Robert Piksa nikdy nebyl poradcem Úřadu vlády ČR či premiéra   
10. 8. 2006 ČKA v roli řezníka Ladislav  Žák
19. 7. 2006 Srbovi vracejí peníze i majetek, kdy mu vrátí svobodu a čest? Štěpán  Kotrba
12. 7. 2006 Čištění policejního stolu po vyhraných volbách Štěpán  Kotrba
7. 7. 2006 Hyenismus novinářů a presumpce viny Zdeněk  Jemelík
7. 7. 2006 "Ti praví" policajti si dali navzájem zelenou Štěpán  Kotrba
30. 6. 2006 Trestní oznámení na velitele zásahu na akci CzechTek 2005   

Daniela Drtinová RSS 2.0      Historie >
1. 9. 2006 Policejní odposlechy Klausových poradců: RRTV zahájila s Českou televizí správní řízení Štěpán  Kotrba
25. 8. 2006 Opravdu může za všechny problémy v ČT David Borek? Jan  Richter
9. 6. 2006 ČT: "Jednání o nové vládě pokračují"   
7. 6. 2006 Objektivita České televize a Kubiceho předvolební kompromateriály   
12. 5. 2006 Unionistický stranický sekretariát Štěpán  Kotrba
4. 5. 2006 ČT1: Události, komentáře policejního prezidenta Husáka Štěpán  Kotrba
7. 4. 2005 Proti rudé hvězdě a proti modrému ptáku Zdeněk  Hrabica
11. 11. 2003 V České televizi je revolucionářů dost   
27. 2. 2002 Miroslav Tajč: "Milan Knížák nepoužívá Národní galerii pro vlastní kšefty"   
2. 11. 2001 Jak bude ČT vypadat za Jiřího Balvína? Programové schéma Filip  Rožánek